تلاش یک خاخام برای احداث یک کنیسه در عربستان

© Flickr / Ben Pivenتلاش یک خاخام برای احداث یک کنیسه در عربستان
تلاش یک خاخام برای احداث یک کنیسه در عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
وال استریت در گزارشی از تلاش‌های یک خاخام یهودی برای افتتاح کنیسه‌ای در عربستان سعودی نوشت.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت در گزارشی نوشت که جاکوب هرتزوگ، خاخامی که ماه گذشته به ریاض سفر کرده بود، با درخواست صدور مجوز کار، افتتاح مدرسه و کمک به جامعه یهودی با افتتاح یک کنیسه در عربستان به محمد بن سلمان، حاکم فعلی و ولیعهد این کشور موجب تعجب بسیاری شد.
نخستین پرواز عربستان سعودی به اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
نخستین پرواز مستقیم عربستان سعودی به اسرائیل
یک مقام مسئول در سفارت عربستان در واشنگتن تاکید کرد: هرتزوگ به عنوان گردشگر وارد عربستان سعودی شد، عربستان برای گفت‌وگوی مذهبی فراخوان داد، رهبران ما نیز برای حمایت از این مساله با برخی رهبرانی که نماینده ادیان مختلف بودند، دیدار کردند و سفر هرتزوگ به عربستان نیز بخشی از این تلاش‌ها است.
وال استریت می‌نویسد که حضور یک خاخام یهودی در سرزمین بین‌الحرمین موضوعی فکر نشده و عجیب به نظر می‌رسد، در واقع پس از آنکه اسرائیل روابط دیپلماتیکی را با کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس به جز عربستان آغاز کرد، جوامع یهودی در این کشورها مناسک دینی را آشکارا انجام می‌دهند.
هرتزوگ که تابعیتی آمریکایی-اسرائیلی دارد، ضمن حمایت از تعهدات بن سلمان برای کاهش محدودیت‌های اجتماعی و جذب استعدادهای خارجی بر این باور است که عربستان کشور آینده یهودیان است، او گفت: برنامه‌های شاهزاده بن سلمان برای ساخت شهر نئوم در دریای سرخ احتمالا یهودیان را برای کار در این کشور جذب کند.
این خاخام یهودی در سفر خود به عربستان تلاش کرد با تاجرانی که فکر می‌کند ارتباطات نزدیکی با خاندان حاکم دارند، دیدار کند، همچنین او تلاش کرد با مشاور دولت عربستان در واشنگتن برای طرح ایده خود گفت‌وگو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала