گزارش و تحلیل

ایران با اقدام سپاه در وین دست بالا را دارد

© AFP 2023 / Atta Kenareایران با اقدام سپاه در وین دست بالا را دارد
ایران با اقدام سپاه در وین دست بالا را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
روز گذشته رسانه‌ های داخلی ایران خبری را مبنی بر آزاد سازی محموله نفتی ایران توسط سپاه پاسداران که به دست نیرو های آمریکایی به سرقت رفته بود اعلام کردند.
اسپوتنیک - بر اساس این خبر نیرو های آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند اما با انجام عملیات انتقال هوایی (هلی برن) بر روی عرشه نفتکش توسط نیرو های دریایی سپاه پاسداران عملیات دزدی دریایی آمریکا خنثی شد.  
نفتکش های ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
تشکر وزیر نفت ایران از سپاه برای نجات محموله نفتکش ایرانی از چنگ آمریکایی ها
رسانه‌های ایران همچنین اضافه کردند که سپاه پاسداران نفتکش آمریکایی را تحت کنترل خود درآورد و آن را به سمت آب‌ های سرزمینی ایران هدایت کرد البته این عملیات بدون تلاش آمریکایی ها نبوده اما تمام این تلاش ها با شکست مواجه شد.
آقای دکتر ابوالفضل حسن بیگی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این زمینه به خبرنگار خود می کرد تهران گفت:
 موضوع برجام با کمک روسیه، چین و برخی از کشور های دیگر برجام تصویب شد و آمریکایی ها در برابر عمل انجام شده قرار گرفتند به اعتراف آقای ترامپ آمریکا امتیازات زیادی به ایران داد و آنها درصدد پس گرفتن این امتیازات از ایران برآمدند به همین دلیل از برجام خارج شدند.
ایران از زیر تحریم‌ های بین‌المللی خارج شد و آمریکا تلاش کرد تا تحریم‌ ها را گسترش دهد و در این زمینه امروز شاهد صادرات و تبادلات بیش از صد میلیارد دلار تبادلات جمهوری اسلامی ایران هستیم.
 اخیراً با توجه به شرایطی که به وجود آمده فروش نفت ایران افزایش پیدا کرد و آمریکایی‌ ها تلاش کردند تا تحریم را تبدیل به محاصره اقتصادی کنند یکی از مسیر ها جلوگیری از صادرات نفت ایران است آمریکایی‌ ها با یکسری شرکت ها و کشور های خلیج فارس تلاش کردند تا دو محموله نفت ایران را خریداری کنند و از طریق کشور های دیگر آنرا صادر کنند و از این طریق پول این نفت ها به دست ایران نرسد.
انتشار تصاویر عملیات هلی برن سپاه و رویارویی با ناوهای آمریکایی + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
انتشار تصاویر عملیات هلی برن سپاه و رویارویی با ناوهای آمریکایی + عکس، ویدئو
 ایران در مرحله اول تلاش کرد تا با ملاحظه اقداماتی را انجام دهد اما سپس مشاهده کرد آمریکایی ها بی درنگ اقدام خود را انجام دادند ایران نیز ۴۸ ساعت تمام اقدامات آمریکایی‌ ها را زیر نظر گرفت و زمانی که نفت کاملا از کشتی ای که نفت ایران را حمل میکرد خارج شد آن زمان اقدام کردند که سند مستحکم و محکمی برای سازمان ملل و مجامع بین‌ المللی وجود داشته باشد که ارتش آمریکا جزو دزدان دریایی است و این اقدام نوعی دزدی دریایی محسوب می‌شود جمهوری اسلامی توانایی دارد تا در هر نقطه از دنیا با تجاوزات آمریکا برخورد کند و از منافع خود دفاع کند که این مایه شادی و خوشحالی تمامی ملت‌ ها و کشور های ضد آمریکا است.
آقای دکتر ابوالفضل حسن بیگی اثرات این موضوع بر مذاکرات وین را مثبت برای ایران توصیف کرد و اظهار داشت:
یکی از نیاز های آمریکایی‌ ها هم این بود که ضرب شستی نشان دهند تا در میز مذاکره دست بالا را داشته باشند اما اقدامی که ایران انجام داد، تحقیق شکست عینی آمریکایی‌ ها بود و اکنون نیز در رسانه های آمریکا اعتراف می شود که این اقدام یکی از بزرگترین شکست ها پس از انتقال نفت به سوریه، ونزوئلا و همچنین لبنان بود.
قطعاً دست ایران در مذاکرات بالاتر خواهد بود زیرا ایران نیز در گذشته اعلام کرده بود در برجام همان چیزی که در گذشته تصویب شده بود مذاکره خواهد شد و بر همان اساس مسیر ادامه خواهد یافت ایران نیز به آمریکایی‌ ها ثابت کرد دنیای امروز دنیای تک‌ قطبی نیست بلکه دنیای چند قطبی است و ایران نیز به عنوان یک قطب قدرتمند در کنار روسیه، چین و هند با همه زیاده‌ خواهی‌ ها و خواسته‌ های آمریکا برخورد می‌کند.
نخستین واکنش آمریکا به رویارویی با سپاه پاسداران در دریای عمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
نخستین واکنش آمریکا به رویارویی با سپاه پاسداران در دریای عمان
وی افزود:
آمریکا با معضلات شدید و اختلاف آرا در بین افراد در آمریکا مواجه است ، در گذشته این موضوع میان احزاب بود اما امروز مشاهده می ‌کنیم که ملت آمریکا نیز با هر دو حزب اختلاف دارند و آقای بایدن را نیز به عنوان رئیس جمهوری قوی نمی ‌شناسند و نکته دوم بحث بین‌المللی است آمریکا برای اینکه شکست خود را بپوشاند پراکنده گویی می کند و نوعی جنگ روانی ایجاد می‌ کند که در این زمینه نیز قطعا شکست خواهد خورد جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی انجام بدهد دقیقاً و صریح اعلام می ‌کند و تحقیقا انتقام کشتی قبلی را از کشتی های آمریکایی در زمان و واحد مقرر خود می گیرد لذا آمریکا وحشت دارد از روزی که ایران کشتی های آن را در دریا متوقف کند.
همانطور که هنگامی که انگلیسی ها کشتی ایرانی را در تنگه جبل الطارق نگه داشتند ایران نیز کشتی‌ ها و منافع انگلیس را در تنگه هرمز متوقف و مورد بازخواست قرار داد و مقابله به مثل کرد.
آمریکا در حال افول است و در همه زمینه ها در شرایط بسیار بدی قرار دارد، هر لحظه احتمال دارد فرو پاشیده شود و اگر کشورهایی مانند روسیه و چین یکپارچه مقابل آمریکا بایستند جهان چند قطبی تشکیل خواهد شد و بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل مشکلات داخلی خود قطعا آمریکا را رها خواهد کرد.
باید از شرایط فعلی استفاده کرد تا هژمونی آمریکا در سطح بین المللی را از بین برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала