اولین خودروی برقی ایرانی با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان +عکس

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاولین خودروی برقی ایرانی با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان +عکس
اولین خودروی برقی ایرانی با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
انتشار خبر اولین خودروی برقی ساخت ایران با نام یوز به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان، واکنش‌های مختلف کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، پس از دریافت مجوز شماره‌گذاری پلاک اولین خودروی برقی ایرانی برخی منتظر اعلام قیمت رسمی آن هستند. طبق آخرین پیگیری‌ها نرخ تخمینی برای آن حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است. این خودرو هنوز عرضه عمومی نداشته است و احتمالا در عرضه عمومی قیمت آن کمتر از این میزان خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد در پیش‌خرید تعداد محدود این خودرو هم مشتریان این میزان پرداخت نکنند اما برای خرید و فروش در بازار نرخ پیشنهادی تعدادی از فعالان بازار خودرو رقمی تا حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودروی برقی برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد. نکته جالب توجه در این خودرو این است که طول آن ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد، علاوه بر این درب های آن به سمت بالا باز می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این خودرو است.

در روزهای گذشته یک فعال بازار خودرو که مدعی است اولین خریدار اولین خودرو برقی تولید داخل است در توئیتی نوشته که هرچند این خودرو تراز اول دنیا نیست اما برای شروع نمونه خوبی به نظر می‌رسد. علی خسروانی در صفحه توئیتر خود با انتشار تصاویری نوشته بود:«چون دلم می‌خواد به عنوان اولین خریدار و مصرف کننده اولین خودرو برقی تولید داخل یوز پز بدم نمیگم تراز اول دنیاست ولی انصافا برای شروع نمونه خوبی بود. فیلم تست رانندگی و نقد و بررسی شو بزودی منتشر میکنیم.»

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران از این ماشین برقی انتقاد می‌کنند و معتقدند خریدن این ماشین از نظر ظاهر و کارایی اصلا مقرون به صرفه نیست چراکه هم فضای کمی دارد هم ساعات کمی باتری نگه می‌دارد، و خطر تصادف با این ماشین احتمالا باید بیشتر از پراید باشد. جمعی از کاربران هم بر خلاف کاربران دیگر نظرات مثبت و رضایتمند نسبت به این محصول ایرانی دارند و عنوان می‌کنند هرچه باشد برای شروع کار در زمینه تولید و پیشرفت محصولات ایرانی خوب است. کاربرانی نیز با نظرت طنزآمیز عنوان می‌کنند ایلان ماسک و بزرگان تولید محصولات تکنولوژی این را نبینند بهتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала