اهمیت زیاد کره جنوبی به اشاره رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره

© REUTERS / KCNAاهمیت زیاد کره جنوبی به اشاره رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره
اهمیت زیاد کره جنوبی به اشاره رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
یک مقام بلندپایه در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد سئول اهمیت زیادی برای اشاره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره قائل است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خود مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز در جریان سفرش به بوداپست در مجارستان به خبرنگاران گفت که چنین اشاره‌ای از سوی کیم جونگ اون از اعلام پایان جنگ «اولین بار بود».
دستور رهبر کره شمالی: ایدئولوژی جدیدی در کشور باید ترویج یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
دستور رهبر کره شمالی: ایدئولوژی جدیدی در کشور باید ترویج یابد
مقام ارشد نامبرده در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در این باره گفت: این واقعیت که رهبری کره شمالی در سطح بین المللی به اعلامیه  پایان جنگ علاقه نشان داده است، معنای زیادی دارد.
کیم جونگ اون در سخنرانی خود در پنجمین اجلاس چهاردهمین دوره مجمع عالی خلق کره شمالی گفت: تا زمانی که کره جنوبی به "استانداردهای دوگانه" مغرضانه و غیرمنصفانه در سیاست خود پایبند باشد و حرفش با عملش یکی نباشد، حتی اگر پایان جنگ اعلام شود، اقدامات خصمانه ادامه خواهد داشت."
شبه جزیره کره از زمان پایان جنگ کره (1950-1953) با پیمان آتش بس و نه یک معاهده صلح، هنوز به طور رسمی در حالت جنگ قرار دارد . این پیمان آتش بس توسط فرماندهان ارتش کره شمالی و نیروهای چینی از یک سو و ایالات متحده آمریکا تحت پرچم سازمان ملل از سوی دیگر امضا شد. تمام تلاش های بعدی کره شمالی برای امضای معاهده صلح از سوی ایالات متحده آمریکا رد شده است.
در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مذاکرات بی سابقه ای بین آمریکا و کره شمالی آغاز شد که در همان ابتدای آن توافقی برای پایان رسمی جنگ حاصل شد. با این حال، این توافق هیچ نتیجه واقعی به همراه نداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала