مقاله جدید مجله "لانست" در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن روسی "اسپوتنیک لایت"

© Sputnik / Sergey Baturin /  مراجعه به بانک تصاویر مقاله جدید مجله "لانست" در مورد ایمنی واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" + جزئیات
مقاله جدید مجله لانست در مورد ایمنی واکسن روسی اسپوتنیک لایت + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
مجله پزشکی مشهور"لانست" (The Lancet) مقاله جدیدی توسط مرکز علمی گامالیا روسیه در مورد ایمنی واکسن تک بخشی اسپوتنیک لایت (Sputnik Light) علیه ویروس کرونا را منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، که اسپانسر این مطالعه است، اعلام شد.
در بیانیه مطبوعاتی منتشره آمده است:"صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه انتشار مقاله مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکربیولوی گامالیا در مجله پزشکی معتبر The Lancet را در مورد تحقیقات واکسن تک بخشی  اسپوتنیک لایت علیه .یر.س کرونا را اعلام می کند که طبق آن این واکسن  ایمنی بالا و تشکیل ایمنی هومورال و سلولی قوی را نشان داده است".
 واکسن «اسپوتنیک وی»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
در چه زمانی واکسن «اسپوتنیک وی» از سوی اتحادیه اروپا برسمیت شناخته خواهد شد؟
در جریان کارآزمایی غیرتصادفی ثابت شد که این واکسن هم در بین افراد مبتلا نشده به  کووید-19 و هم در افراد مبتلا به این بیماری پاسخ ایمنی قوی ایجاد می کند. بیشتر عوارض جانبی ثبت شده خفیف یا متوسط ​​بود و دانشمندان هیچ عوارض  نامطلوب جدی را شناسایی نکردند.
مطالعات قبلی مرکز گامالیا، بر اساس ایمن سازی 28 هزار نفر در مسکو با واکسن تک بخشی اسپوتنیک لایت ، اثربخشی آن (70 درصد) را در برابر سویه دلتا در عرض سه ماه پس از واکسیناسیون نشان داده بود. در گروه افراد زیر 60 سال این شاخص از 75 درصد فراتر رفت.
هنگامی که از اسپوتنیک لایت به عنوان یک تقویت کننده پس از تزریق  سایر واکسن ها استفاده شد، بیش از 83 درصد در برابر ابتلا  و بیش از 94 درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان مؤثر بود.
واکسیناسیون همچنان ایمن ترین شکل محافظت در برابر کرونا  است. به گفته میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه نسبت افراد واکسینه شده در میان بیماران مبتلا به نوع شدید کووید-19 کمتر از 0.03 درصد است، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند. در پایان ماه سپتامبر، سازمان جهانی بهداشت ارتباط مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا SARS-CoV-2 را با امتناع از واکسیناسیون اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала