درخواست ریابکوف از آمریکا: «جنگ‌های دیپلماتیک» را متوقف کنید

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست ریابکوف از آمریکا: «جنگ‌های دیپلماتیک» را متوقف کنید
 درخواست ریابکوف از آمریکا: «جنگ‌های دیپلماتیک» را متوقف کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به مسئله اخراج دیپلمات های امریکا در روسیه در طی سال گذشته واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در انجمن "گفتگوی فورت راس" گفت: روسیه و ایالات متحده آمریکا باید به "جنگ های دیپلماتیک" پایان دهند.
روسیه: آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌های روسی از جمهوری چک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
روسیه: آمریکا پشت اخراج دیپلمات‌های روسی از جمهوری چک است
ریابکوف در ادامه گفت که زمانی که ایالات متحده کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو را بست و به دیپلمات های روسی 24 ساعت فرصت داد تا آن را ترک کنند، وضعیت را "غیرقابل تصور" خواند.
من از این جنگ‌های دیپلماتیک متنفرم. من واقعاً با کارمندان آمریکایی که فقط 24 ساعت فرصت دادند تا سنت پترزبورگ را ترک کنند، همدردی می‌کنم، اما نمی‌توانستیم پاسخ دیگری بدهیم. متاسفم، اما این انتخاب ما نبود.
از سوی دیگر امروز، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت، روسیه و ایالات متحده هنوز کارهای زیادی در خصوص ایجاد زمینه برای پیشرفت در روابط دوجانبه دارند.

آنتونوف  در سخنان خود در نشست سالانه "فورت راس" که بصورت آنلاین برگزار شد گفت، در حال حاضر  "گفتگوی پایدار از طریق شوراهای امنیت و وزارتخانه های امور خارجه میان دو کشور در حال انجام است." تماس های کارشناسی در مورد مسائل اقلیمی، توسعه و حفاظت از قطب شمال و همچنین تعامل تجاری ادامه دارد و تجارت در حال رشد است."

به گفته سفیر روسیه در واشنگتن، "طی یک سال گذشته، تغییرات مثبت، هرچند کوچک، اما همچنان مثبت در روابط روسیه و آمریکا رخ داده است." آنتونوف از جمله نمونه های این پیشرفت ها به تمدید پنج ساله پیمان استارت نو و همچنین نشست سران دو کشور در ژنو اشاره کرد."

وی تاکید کرد: "ما امروز در مقطع حساسی در روابط روسیه و آمریکا قرار داریم و نباید فرصت تجسم روح سازنده ژنو را از دست دهیم."
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала