مقامات آمریکا در حال بحث در مورد اصل پیشدستی در حمله هسته ای هستند

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر مقامات آمریکا در حال بحث در مورد اصل پیشدستی در حمله هسته ای هستند
مقامات آمریکا در حال بحث در مورد اصل پیشدستی در حمله هسته ای هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
دولت ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر چندین جلسه غیرعلنی برگزار خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا می ارزد سیاست فعلی هسته ای خود را تغییر داده و به اصل عدم پیشدستی در استفاده از سلاح هسته ای رو آورد یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع اطلاع داده است.
خاطرنشان می شود که این رایزنی ها بخشی از استراتژی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تدوین سیاست جدید در مورد سلاح های هسته ای خواهد بود. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این نشست ها همچنین به بررسی برنامه نوسازی زرادخانه هسته ای اعلام شده توسط دولت دونالد ترامپ، رهبر سابق آمریکا اختصاص خواهد داشت . سیاستمداران می خواهند بفهمند که این برنامه در حال حاضر چقدر مبرم و مهم است.
روسیه در صورت وقوع جنگ به سرعت ناتو را فلج خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
روسیه در صورت وقوع جنگ به سرعت ناتو را فلج خواهد کرد
به نوشته واشنگتن پست، بایدن در ژانویه 2017، چند روز قبل از ترک پست معاونت رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود که «تصور سناریوی قابل قبولی که در آن ایالات متحده اولین کشوری باشد که از تسلیحات هسته ای استفاده می کند، دشوار است».
در اواخر اکتبر، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که شرکای آمریکا، از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن، از ایالات متحده خواستند که از گذار به سیاست عدم پیشدستی در استفاده از سلاح هسته ای امتناع ورزد.
به گفته تحلیلگران این نشریه، ممکن است واشنگتن به اصل "یگانه هدف" حرکت کند که طبق آن ایالات متحده تنها در شرایط خاص قادر به استفاده از سلاح های هسته ای خواهد بود. متحدان از این بیم دارند که چنین اقدامی به روسیه و چین «شجاعت و جرأت» ببخشد.
در پاسخ، یک مقام آمریکایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در سفر به اجلاس سران گروه 20 در رم همراهی می کند، گفت که ایالات متحده آمریکا در حال بازنگری در سیاست هسته ای خود و در نظر گرفتن عقاید  متحدان خود در این زمینه است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала