ریابکوف: روابط روسیه و آمریکا وخیم تر از جنگ سرد است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: روابط روسیه و آمریکا وخیم تر از جنگ سرد است
ریابکوف: روابط روسیه و آمریکا وخیم تر از جنگ سرد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه اظهار داشت: بحران کنونی در روابط با ایالات متحده می تواند خطرناک تر از جنگ سرد باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه، اذعان کرد، که مسکو نگران این مسئله است که آمریکا در حال ایجاد ابهامات اضافی در مورد شرایطی است که اجازه استفاده از سلاح هسته ای را می دهد.
روسیه: آمریکا قادر به ساخت سیستم دفاع موشکی صد درصدی نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
روسیه: آمریکا قادر به ساخت سیستم دفاع موشکی صد درصدی نخواهد بود
وی افزود: بحران کنونی در روابط روسیه و ایالات متحده ممکن است خطرناکتر از جنگ سرد باشد. صراحتاً بگویم که طبق برآوردهای ما، آنچه امروز در روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده می بینیم را می توان بحرانی بسیار سخت و پیچیده توصیف کرد، شاید تا حدی که از جهاتی از وضعیت بدی که دو کشور ما در طول جنگ سرد با آن پشت سر گذاشتند، پیشی گرفت. این می تواند حتی خطرناک تر باشد، زیرا در آن زمان چارچوب ها و قوانین روشنی وجود داشت و اکنون عدم اطمینان بیش از حد در مورد همه اینها وجود دارد.
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: روسیه از ایالات متحده دعوت می کند تا دیپلمات های بیشتری را برای عادی سازی ارائه خدمات کنسولی اعزام کند.
ریابکوف در همین باره گفت: ما از این واقعیت نگران هستیم که در سال‌های اخیر، طرف آمریکایی عمدا ابهامات بیشتری را در این مورد وارد کرد که در چه شرایطی ممکن است استفاده احتمالی از سلاح‌ های هسته‌ای قابل تصور باشد. ما در قبال این مسئله به اطمینان بخشی بیشتری نیاز داریم.
وی ادامه داد: از طرف روسیه، ما اکنون سه سند اساسی جدید داریم که به شما توضیح می دهد که در چه شرایط بسیار بسیار فرضی، استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای می توان متصور شد.
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: ما مشغول کار در جهت بالا بردن آستانه (استفاده از سلاح) هسته ای هستیم. امیدوارم این مسئله در بررسی وضعیت هسته ای که در ایالات متحده در حال انجام است، منعکس شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала