روسیه در صورت وقوع جنگ به سرعت ناتو را فلج خواهد کرد

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در صورت وقوع جنگ به سرعت ناتو را فلج خواهد کرد
روسیه در صورت وقوع جنگ به سرعت ناتو را فلج خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
خاویر روفه، مقاله نویس نشریه فرانسوی آتلانکو در مورد جدیدترین سامانه های روسی جنگ الکترونیک تعریف کرد که روسیه در صورت وقوع درگیری نظامی با کمک آنها می تواند تجهیزات اتحادیه آتلانتیک شمالی را از کار انداخته و غیرفعال کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار فرانسوی می نویسد: "مجتمع  ساحلی جدید جنگ الکترونیک "مورمانسک- بی ان" با برد حدود 3000 کیلومتر در کالینینگراد مستقر شده است. اکنون نیروهای ناتو با تهدید فلج کامل مواجه شده اند".
خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2020
خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها
در مقاله منتشره در نشریه فرانسوی گفته می شود این سلاح بدون اینکه سیستم های الکترونیکی دشمن را نابود کنند بر آنها غلبه می کنند. همه تاسیسات نظامی مدرن، از جمله پایگاه های نیروی هوایی و نیروی دریایی، می توانند مورد حمله قرار گیرند. هدف در نتیجه مسدود کردن سیگنال برفراز این قلمرو حاصل می شود. علاوه بر این، سامانه روسی جنگ الکترونیک تمام امواج ماهواره‌ای، ارتباطات موبایل (VHF-UHF)، رادیوها و سیستم‌های GPS را خفه می‌کند.
این مقاله نویس تصریح کرد که به دلیل وجود چنین سامانه های جنگ الکترونیک قدرتمندی، جنگنده های F-35 آمریکایی ممکن است در اروپا زمین گیر شده و ارتباطات ماهواره ای حیاتی خود را از دست بدهند.
به عقیده کارشناسان غربی، مسکو تعداد بسیاری از سامانه های جنگ الکترونیک "مورمانسک- بی ان"  (Murmansk-BN) را در مناطق مهم استراتژیک مستقر خواهد کرد. روفه در پایان نوشت : کریمه و تنگه کرچ توسط سیستم مشابهی محافظت می شوند که امواج رادیویی را در منطقه ای به وسعت حدود سه هزار کیلومتر مربع در منطقه دریای سیاه مسدود می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала