آغاز عرضه خودرو در بورس کالای ایران

CC BY 4.0 / IRNA / آغاز عرضه خودرو در بورس کالای ایران
آغاز عرضه خودرو در بورس کالای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران مزیت عرضه خودرو در بورس را ایجاد شفافیت در فرایند فروش دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: خودور به دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول، خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگا‌های دولتی هستند که قرار است ظرف چند روز آینده، مصوبه‌ای درباره قیمت گذاری این خودرو‌ها توسط وزیر صمت اعلام شود.
جهرمی تصریح کرد: سایر خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند مثل خودرو‌های گروه خودرو ساز‌های بهمن یا بخشی از خودرو‌های شرکت ایران خودرو، عرضه و تولید می‌شود که در این رابطه مذاکراتی برای عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا انجام شده است. بخشی از خودرو‌های گروه بهمن که ماه گذشته به بازار عرضه شدند با توجه به اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار، هنگام ثبت نام تقاضای زیادی داشتند.
اعلام سازوکار کشف قیمت خودرو در بورس کالا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2020
اعلام سازوکار کشف قیمت خودرو در بورس کالا
وی بیان داشت: با توجه به اینکه این خودرو‌ها مشمول قیمت گذاری نیست امکان عرضه در بورس کالا وجود دارد و برهمین اساس با گروه خودرو سازی بهمن وارد مذاکره شدیم تا برای عرضه در بورس کالا، مدارک و مستندات را ارائه کند و به محض پذیرش، در بورس کالا عرضه می‌شود. در عرضه خودرو در بورس کالا، فاصله‌ی قیمتی بین بورس و بازار نصیب کارخانه می‌شود و این باعث شفاف شدن فرایند فروش می‌شود.
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: در شرایط ثبت نام خودرو افراد با استفاده از ربات اقدام به نام نویسی تعداد زیادی از خودرو می‌کنند و یا اینکه هر کس زودتر ثبت نام کند می‌تواند خودرو خریداری کند، اما زمانی که در بورس عرضه شود فرایند فروش شفاف می‌شود. یکی دیگر از مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا، شفاف شدن قرارداد بین طرفین است و هر دو طرف به تعهدات عمل می‌کنند همچنین خودرو ساز از 20 درصد معافیت بر عملکرد به میزان کالایی که در بورس فروخته شده استفاده می‌کند.
جهرامی افزود: 90 درصد تولیدات گروه خودرو سازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد و منتظر ارائه برنامه تولید و میزان واردات و تعهدات آن‌ها هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала