چرا پس از واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم؟

© Photo / IRNAچرا پس از واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم؟
چرا پس از واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
اپیدمیولوژیست سازمان بهداشت جهانی: مردم به اشتباه معتقد هستند که دو دوز واکسن به طور کامل از آنها در برابر کووید-19 محافظت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور سانتیاگو ماس کوما، کارشناس سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت: مردم به اشتباه بر این باورند که واکسیناسیون دو دوز به طور کامل از آنها در برابر عفونت ویروس کرونا محافظت می کند بنابراین از اقدامات ایمنی غفلت می کنند.
به گفته وی، افراد واکسینه شده کمتر از ماسک استفاده می کنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند و در مکان های شلوغ کمتر احتیاط می کنند.
این اپیدمیولوژیست در مصاحبه ای گفت: با شروع کاهش دمای زمستان، مردم زمان کمتری را در خیابان ها سپری می کنند که به نوبه خود خطر ابتلا به عفونت را در فضاهای بسته مانند رستوران ها، بارها و غیره افزایش می دهد.
محققان ایرانی به سمت تولید واکسن خوراکی کرونا گام برمی دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
محققان ایرانی به سمت تولید واکسن خوراکی کرونا گام برمی دارند
پروفسور سانتیاگو ماس کوما توضیح داد که آنتی بادی های تولید شده پس از واکسیناسیون فقط برای مدتی دوام می آورند، در مورد واکسن های mRNA مانند فایزر و مدرنا به طور متوسط ​​تا شش ماه و در مورد واکسن های آدنوویروس مانند آسترازنکا حدود چهار ماه. بدن انسان همچنین سلول های حافظه ای تولید می کند که می توانند ویروس کرونا را تشخیص دهند. با این حال، به دلیل عفونت‌پذیری بالای سویه دلتا و توانایی آن در آلوده کردن سریع بدن، سلول‌های حافظه به سادگی زمان لازم را برای کار ندارند، آنها به مدتی زمان نیاز دارند تا دوباره تولید آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را شروع کنند تا سطح کافی از دفاع ایمنی به دست آید.
این اپیدمیولوژیست خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که در ماه های اخیر هیچ گونه سویه ای از ویروس کرونا که عفونی تر از واریانت دلتا باشد، یافت نشده است. بنابراین در حال حاضر خطر موج بزرگ دیگری از بیماری را نمی بینم، اما البته اگر مردم درک نکنند که این بیماری همه گیر هنوز به پایان رسیده است و باید اقدامات فردی برای جلوگیری از آن انجام شود، تعداد موارد همچنان افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала