گزارش و تحلیل

"شبه نظامیان" خاورمیانه و جنگ الکترونیک

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر "شبه نظامیان" خاورمیانه و جنگ الکترونیک
شبه نظامیان خاورمیانه و جنگ الکترونیک    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
پورتال "آتلانتیکو": روسیه برتری نظامی بزرگی نسبت به ناتو دارد.

اسپوتنیک به نقل از "آتلانتیکو" - یک وب سایت خبری فرانسوی با سیاست تحریریه مستقل راستگرا، می نویسد:  کشورهای هر چه بیشتری از جمله روسیه در حال پیشرفت در زمینه جنگ الکترونیک/ جنگال (EW) هستند. ما در مورد سلاحی صحبت می کنیم که تمام امواج ماهواره ای، تمام ارتباطات موبایل   (VHF-UHF)، همه رادیوها، سیستم های GPS دشمن را در یک قلمرو مشخص، بدون از بین بردن آنها، مسدود می کند. سلاح های فوق مدرن در مرز داستان های علمی تخیلی.

خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2020
خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها

در اوایل اکتبر، یک مجتمع جدید جنگال    ساحلی "Murmansk-BN" با برد حدود 3000 کیلومتر در کالینینگراد واقع در ساحل دریای بالتیک مستقر شد. گفتنی است که لیسبون، اگر در یک خط مستقیم پرواز کنید، فقط  در  3 هزار کیلومتری از کالینینگراد قرار دارد. این بدان معناست که نیروهای ناتو در اروپا با خطر فلج کامل روبرو هستند. به ویژه، جنگنده‌های آمریکایی F35 با فناوری پیشرفته می‌توانند بدون ارتباطات ماهواره‌ای دارای اهمیت حیاتی برایشان زمین‌گیر شوند.

به گفته کارشناسان رسمی، بسیاری از مجتمع های Murmansk-BN به زودی در مناطق آسیب پذیر در سراسر مرزهای طولانی روسیه مستقر خواهند شد. یکی از آنها در حال حاضر از شبه جزیره کولا که از نظر استراتژیک مهم است نگهبانی می دهد. سیستم مشابهی امواج رادیویی را در منطقه ای به مساحت حدود 3000 کیلومتر مربع در حوزه دریای سیاه مسدود می کند و از کریمه و تنگه کرچ محافظت می کند.

 می توان تحمل کرد که این سلاح در اختیار روسیه باشد، یک دولت عقلانی بزرگ، وارث یکی از دو ابرقدرت در جنگ سرد. اما در هرج و مرج جهانی کنونی، این سلاح ها ممکن است در دستان جنگجویان شبه نظامی قرار گیرد. ما مسئول حرف هایمان هستیم. اطلاعات زیر از بهترین منابع منطقه ای گرفته شده است و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، اگرچه در مقیاس تاریخی دارای اهمیت استراتژیک است.

خبر بد این است که ستیزه جویان اخیرا از سیستم های جنگال (EW) در خاورمیانه استفاده کردند. اواخر شامگاه 20 اکتبر، پایگاه آمریکایی در التنف واقع در سوریه در مرز اردن و عراق به منطقه مرده تبدیل شد. در خاک سوریه با مساحت بیش از 120 کیلومتر مربع، سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا دیگر کار نمی‌کردند. حتی کوچکترین فریاد کمکی ممکن نبود شنیده شود: بدون رادار، بدون سیستم هدایت، بدون اینترنت - هیچ چیز. پهپادها و هلیکوپترها نتوانستند از زمین بلند شوند. در این زمان تروریست ها جوخه پهپادهای کامیکازه خود را پرتاب کردند که با دقت یک پزشک جراح، ساختمان های خالی پایگاه را منهدم کردند. این شکلی از آخرین هشدار بود: تاکنون بدون تلفات انسانی، اما با یک "پیام" کاملاً قابل درک به جهان غرب. با استفاده از جنگال  ، این منطقه  در طول چند ساعت  در حالت مرده بود. هرگونه اقدام تلافی جویانه ایالات متحده در خاک سوریه غیرممکن بود.

دست بالای همپیمانان ایران در جنگ الکترونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2019
گزارش و تحلیل
دست بالای همپیمانان ایران در جنگ الکترونیک

اما چه کسی توانست حمله ای در سطح تکنولوژیکی بی سابقه در این منطقه   سازماندهی کند؟ در سوریه شبه‌نظامیان شیعه عراقی را متهم می کنند که "ایران از آنها حمایت می‌کند". این شبه نظامیان از تفنگ های تهاجمی کلاشنیکف، نارنجک انداز های قابل استفاده مجدد RPG-7 و موشک های منسوخ شوروی استفاده می کنند. این خبر بسیار بدی است که امروز یک یا چند گروه از این گروه های شیعه مخالف غرب می توانند یک حمله با استفاده از فناوری پیشرفته را بدون عیب و نقص آماده کرده و انجام دهند. اگر "شبه نظامیان" به سلاح هایی مانند آنچه در بالا توضیح داده شد دست یابند ، بدون شک نقطه عطفی بزرگ در تاریخ طولانی جنگ در خاورمیانه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала