سازمان جهانی بهداشت: افزایش ۸ درصدی تعداد قربانیان کرونا

© Photo / IRNAسازمان جهانی بهداشت: افزایش ۸ درصدی تعداد قربانیان کرونا
سازمان جهانی بهداشت: افزایش ۸ درصدی تعداد قربانیان کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان طی یک هفته ۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، طی هفته گذشته بیش از ۳ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
تصمیم گیری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در روز چهارشنبه، تعداد عفونت های جدید در هفت روز ۳ درصد و مرگ و میرها ۸ درصد افزایش یافته است.
بولتن اپیدمی سازمان جهانی بهداشت گزارش داد: در هفته گذشته ۲۵ اکتبر تا ۳۱ اکتبر، تعداد موارد جدید [عفونت] در جهان نسبت به هفته پیش اندکی (۳ درصد) افزایش یافته است. در مجموع بیش از ۳ میلیون مورد گزارش شده است. تاکید می‌شود که "تعداد فوتی‌ها طی هفته ۸ درصد افزایش یافته و از ۵۰ هزار نفر گذشت.
تقریبا ۶۰ درصد از عفونت های جدید در اروپا رخ می دهد، که از این میزان افزایش ۶ درصدی در اروپا، به مدت هفت روز، در کشورهای قاره آمریکا - ۳ درصد، در منطقه غرب اقیانوس آرام - ۲ درصد. در عین حال، کاهش قابل توجه آن در مدیترانه شرقی ۱۲ درصد، آسیای جنوب شرقی ۹ درصد و آفریقا ۹ درصد ثبت شد.
بیشترین افزایش مرگ و میر در آسیای جنوب شرقی با ۵۰ درصد مشاهده شد. همچنین مرگ و میرها طی هفت روز گذشته در اروپا ۱۲ درصد و غرب اقیانوس آرام ۱۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که مرگ و میر در بقیه مناطق کاهش یافته است.
سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان می کند که سویه دلتا، که همچنان به تسلط خود ادامه می دهد، در ۹۹.۵ درصد از تجزیه و تحلیل ها در ۶۰ روز گذشته شناسایی شده است. این سویه در بیشتر کشورها و همچنین دیگر گونه ها شامل سویه های "آلفا"، "بتا" و "گاما" که به عنوان انواع نگران کننده طبقه بندی می شوند، مشاهده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала