مسافرگیری ۱۰۰ درصدی در پروازهای ایران مجاز شد +عکس

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btمسافرگیری ۱۰۰ درصدی در پروازهای ایران مجاز شد +عکس
مسافرگیری ۱۰۰ درصدی در پروازهای ایران مجاز شد +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
وزارت راه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص حذف پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه سوم و جدید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای حمل ‌و نقل عمومی برون شهری را منتشر کرد. بر اساس دستورالعمل جدید مربوط به حمل و نقل عمومی برون شهری، پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافرگیری در هواپیما مجاز شد و در شناورها، قطار و اتوبوس ظرفیت مجاز پذیرش ۸۰ درصد خواهد بود. این محدودیت تا زمانی که سطح واکسیناسیون عمومی به ۸۰ درصد برسد، ادامه خواهد داشت. بر اساس این دستورالعمل، همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای استفاده از حمل‌ و نقل عمومی برون‌شهری الزامی است که در صورت همراه نداشتن کارت واکسیناسیون، مسافران در مسیرهای داخلی (زمینی، هوایی و دریایی) ملزم به ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت هستند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است در سفرهای خارجی (هوایی و دریایی)، علاوه بر کارت واکسیناسیون، ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعت الزامی است. در پروتکل جدید بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی در فرآیند تخلیه و پذیرش مسافر و جلوگیری از تشکیل صف نیز تاکید شده است. این در حالیست که فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی از تابستان سال گذشته اجرا می‌شد و ایرلاین‌ها موظف به فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت خود در هر پرواز بودند.

کاربران در واکنش به این خبر با کنایه عنوان می‌کنند تاکنون نیز این چنین بوده و پروازها با ظرفیت کامل انجام می‌شد و غالبا کمتر توجهی به این اطلاعیه‌ها و الزامات می‌شد. جمعی از کاربران نیز این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه در حالیکه کشور ایران در آستانه پیک ششم است وزارت راه مسافرگیری ۱۰۰ درصدی را مجاز کرده است؟!

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند در حالیکه شهروندان ایرانی متوجه این موضوع هستند که پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافر در پروازها مدت‌هاست آغاز شده و قیمت بلیط‌ها به بهانه پذیرش ۶۰ درصدی افزایش پیدا کرده است اما چرا مسئولین هواپیمایی و وزارت راه که اطلاعیه صادر می‌کنند مسافرگیری با ۱۰۰ درصد پذیرش از این پس صورت می‌گیرد نسبت به افزایش قیمت بلیط‌ها در این مدت بی‌توجه هستند؟!

این کاربران ضمن ابراز تاسف عنوان می‌کنند به این ترتیب می‌توان گفت این مسئولین نیز به همراه نمایندگان مجلس خواب هستند و از وضعیت مردم بی‌‌خبرند و در واقع این روزها کرونا برای بسیاری سودآور شده است که با فریب دادن مردم کاسبی می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала