قیمت گاز با یک جمله پوتین افت کرد

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
منبع: پوتین دستور داد و فتیله قیمت گاز در اروپا پایین کشیده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « ولت» آلمان، قیمت گاز با یک جمله پوتین افت کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به شرکت گازپروم دستور داد تا به سرعت میزان عرضه گاز به بازار اروپا را افزایش دهد و همین امر باعث شد تا به سرعت قیمت گاز در اروپا پایین بیاید.
الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم تایید کرد که این شرکت از روز ۸ نوامبر صادرات گاز خود به اتریش و آلمان را افزایش خواهد داد. دلیل این زمانبندی این است که انتظار می‌رود تا روز ۸ نوامبر انبارهای گاز طبیعی روسیه پر شده باشد.
تعلیق عوارض گمرکی فولاد و آلومینیوم میان آمریکا و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
تعلیق عوارض گمرکی فولاد و آلومینیوم بین آمریکا و اتحادیه اروپا
قیمت گاز طی هفته‌های گذشته در اروپا دستخوش نوسانات جدی شده و حتی تا نزدیک ۲ هزار دلار هم بالا رفته بود. از یک طرف بازار گاز اروپا با کمبود مواجه شده و انبار‌های این قاره برای فصل زمستان پر نشده و از سوی دیگر پیش بینی سردتر بودن هوا در زمستان سال جاری چشم‌انداز تقاضا برای این حامل انرژی در اروپا را بالا برده است.
نویسنده این نشریه خاطرنشان کرد که پس از سخنان پوتین، قیمت قراردادهای آتی گاز طبیعی در هلند 15 درصد کاهش یافت. این اظهارات تقریباً تصادفی ولادیمیر پوتین باعث شد تا بازار گاز اروپا نفس راحتی بکشد.
قیمت انرژی در اروپا در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است. در ابتدای ماه اوت، ارزش تخمینی معاملات فیوچر- آتی گاز بر روی شاخص TTF هلند حدود 515 دلار در ازای هر هزار متر مکعب بود که تا پایان سپتامبر دو برابر شد. بحران گاز در اروپا از پاییز سال جاری 2021 پس از آنکه قیمت های بازار در ازای هر هزار متر مکعب از هزار دلار فراتر رفت و به دو هزار دلار در ازای هر هزار متر مکعب نزدیک شد، رو به وخامت گرائید.
ناظران بازار بر این باورند که مجموعه‌ای از عوامل باعث ایجاد این بحران شده است. یکی از آنها افزایش تقاضای گاز در آسیا است که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار آسیا و همچنین خروج صادرات از بازار اروپا شد. کاهش سهم تولید در اروپا نیز در وخامت اوضاع تاثیر داشته است.
مخالفت روسیه با تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
مخالفت روسیه با تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران
ولادیمیر پوتین چندی پیش در این خصوص اظهار داشت:«حرف‌هایی درباره استفاده از انرژی بعنوان یک سلاح اقتصادی، تنها با انگیزه‌های سیاسی خاص انجام می‌شوند که هیچ پشتوانه و پایه و اساسی ندارند. طرف روسی حتی در دوران دشوار جنگ سرد هم بطور کامل به تعهدات مشخص خود در زمینه انتقال گاز به کشورهای اروپایی عمل کرده است.
روسیه در حال افزایش ارسال گاز به اروپا است، ولی شرکایی از سایر کشورها، از جمله از ایالات متحده، این انتقال را کاهش داده‌اند. شما از اتهاماتی علیه روسیه درباره استفاده از منابع انرژی بعنوان سلاح صحبت می‌کنید، این اتهام‌زنی دروغ، پوچ و حرف‌هایی تنها با انگیزه سیاسی و بی‌اساس است. رشد قیمت گاز در اروپا نتیجه کمبود انرژی برق است و نه برعکس».
گفتنی است پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که سیاستمداران غربی نمی‌توانند به اشتباهات خود اعتراف کنند چرا که همان اشتباهات باعث افزایش قیمت گاز طبیعی شده است ولی در عوض روسیه را طرف معامله بد جلوه می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала