رسانه های استرالیایی گفتگوهای بین ماکرون و نخست وزیر استرالیا را منتشر کردند

© Sputnik / Alexey Vitvitskyرسانه های استرالیایی گفتگوهای بین ماکرون و نخست وزیر استرالیا را منتشر کردند
رسانه های استرالیایی گفتگوهای بین ماکرون و نخست وزیر استرالیا را منتشر کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
لغو قرارداد اخیر باعث درگیری بزرگی بین فرانسه و استرالیا شد و ماکرون روز یکشنبه گفت که موریسون درباره نیات استرالیا به او دروغ گفته است. 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، رسانه‌های استرالیایی پیام‌های رد و بدل شده بین امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا را به عنوان بخشی از تلاش‌های کانبرا برای پاسخ به اتهامات پاریس مبنی بر دروغ‌پردازی در خصوص بحران زیردریایی‌ها منتشر کردند.
یک منبع آگاه از این پیام‌ها گفت: "زمانی که موریسون در 14 سپتامبر، دو روز قبل از اعلام توافق با واشنگتن و لندن، با ماکرون درباره قرارداد زیردریایی تماس گرفت، ماکرون با پیامی پاسخ داد که آیا باید منتظر اخبار خوب یا غم‌انگیز درباره جاه‌طلبی‌های مشترکمان در زمینه زیردریایی‌ها داشته باشم؟".
ماکرون رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
ماکرون، رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند
پیامی که موریسون در پاسخ به ماکرون داده است، منتشر نشده است. فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که استرالیا تا روزی که کانبرا توافق خود را با ایالات متحده و بریتانیا در مورد خرید زیردریایی‌های هسته‌ای به جای زیردریایی‌های معمولی فرانسوی اعلام کرد، پاریس را از لغو قرارداد زیردریایی فرانسه مطلع نکرد. استرالیا در ماه سپتامبر پس از توافق با ایالات متحده و بریتانیا، قرارداد با گروه دریایی فرانسه را لغو کرد. لغو این قرارداد باعث درگیری بزرگی بین فرانسه و استرالیا شد و ماکرون روز یکشنبه گفت که موریسون درباره نیات استرالیا به او دروغ گفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала