افشای علت تصادف زیردریایی آمریکا در دریای چین جنوبی+ عکس

© Photo / Public domain / U.S. Department of Defenceآمریکا زیردریایی اتمی
آمریکا زیردریایی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا: تحقیقات در باره تصادف زیردریایی آمریکایی در دریای چین جنوبی به پایان رسیده و علت این تصادف مشخص شده است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه هیلی سیمزسخنگوی ناوگان هفتم آمریکا، زیردریایی اتمی آمریکا USS Connecticut  در دریای چین جنوبی با کوه زیرآبی تصادف کرده بود.
نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا 2 اکتبر اعلام کرد که یک زیر دریایی مجهز به نیروی محرک هسته‌ایِ این کشور در آب‌های دریای جنوب چین به «شیئی» برخورد کرده و دچار حادثه شده است.
در آن حادثه 11 ملوان آسیب دیدند. بر اساس بیانیه‌ای که نیروی دریایی آمریکا در این خصوص منتشر کرده این حادثه چند مجروح در بین خدمه زیردریایی « USS Connecticut » به جای گذاشته است.
با این حال گفته می شود اغلب جراحات وارد آمده به خدمه زیردریایی آمریکا در دریای جنوبی چین سطحی بوده و خطری جان هیچکدام از مجروحان را تهدید نمی‌کند.
​در بیانیه نیروی دریایی آمریکا  آمده است: «موتور محرک زیردریایی که با سوخت هسته‌ای تغذیه می‌شود و قسمت‌های اصلی بدنه تحت تاثیر قرار نگرفته و همچنان به طور کامل عملیاتی هستند.
فرماندهی ناوگان 7 نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که بررسی ها ادامه خواهد داشت و افراد مقصر در این حادثه به مسئولیت پذیری فرا خوانده خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала