سفر مخفیانه هیئتی از موساد به سودان

© Creative Commonsسفر مخفیانه هیئتی از موساد به سودان
سفر مخفیانه هیئتی از موساد به سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
هیئتی از تل-آویو شامل اعضای سرویس جاسوسی این کشور هفته گذشته پس از کودتای سودان مخفیانه به خارطوم پایتخت این کشور سفر کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از النشره، رسانه های اسرائیل اعلام کردند که یک هیئت اسرائیلی از جمله اعضای سرویس جاسوسی این کشور "موساد" در هفته گذشته پس از اعلام سیطره ارتش سودان بر حکومت، به طور مخفیانه به خارطوم سفر کردند.
رهبر نظامی سودان درباره انحلال دولت این کشور توضیح داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
رهبر نظامی سودان درباره انحلال دولت این کشور توضیح داد
بنابراین گزارش، هیئت مذکور در این سفر با مقامات ارتش سودان از جمله محمد دقلو ملقب به حمیدتی معاون شورای حاکمیتی و فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان، دیدار کرد.
رسانه های اسرائیل همچنین اعلام کردند که حمیدتی چند هفته پیش از کودتای سودان و سیطره ارتش این کشور بر حکومت، همراه با یک هیات نظامی سودانی به اسرائیل سفر کرده و با اعضای ارشد ستاد امنیت داخلی اسرائیل و دیگر مسئولان دفتر نخست وزیر این رژیم در تل آویو دیدار کرده است.
این درحالی است که گمانه زنی هایی درباره ردپای اسرائیل در کودتای اخیر سودان و نفوذ اسرائیلی ها در آفریقا، وجود دارد.
لازم به ذکر است، ارتش سودان صبح روز دوشنبه هفته گذشته، عبدالله حمدوک نخست وزیر و چند عضو کابینه این کشور را بازداشت کرد. پس از آن، عبدالفتاح البرهان که ریاست شورای حکومتی انتقالی این کشور را بر عهده دارد، طی یک سخنرانی تلویزیونی، از اعلام وضعیت بحرانی و انحلال دولت سودان خبر داد. چند روز بعد، رسانه‌ های سودانی از آزاد شدن حمدوک و انتقال وی و همسرش به منزل خود خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала