تصمیم گیری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران

© Photo / IRNAتزریق واکسن کرونا در ایران
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران در خصوص تصمیم گیری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، پیام طبرسی در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا، در توضیح آخرین وضعیت کرونا در ایران توضیح داد: در عموم شهرها و استان‌های کشور روند کرونا از نظر بستری و ثبت موارد، کاهشی است و آماری که مشخص شده است زیر ۱۰ هزار نفر موارد جدید داریم.
وی افزود: اما اینکه بگوییم پیک ششم دقیقاً چه زمانی آغاز می‌شود، قابل پیش‌بینی نیست؛ ولی چون ریتم بیماری سینوسی است حتماً یک افزایش خواهیم داشت و مهم است که این افزایش، تبدیل به پیک و بحران‌های پیشین نشود و با وضعیت واکسیناسیون امیدواریم چنین نشود.
وی خاطرنشان کرد که حدود ۲۳ درصد مردم هنوز واکسن نزدند و افزود: این افراد سبب ضعف برنامه می‌شوند؛ چراکه مبتلا می‌شوند و سایرین را هم مبتلا می‌کنند و واکسن زده‌ها را هم دچار بیماری می‌کنند. الان واکسن به قدر کفایت از انواع مختلف موجود است و مردم باید تشویق به تزریق شوند.
وی بیان داشت: در جلسه کمیته علمی در حال تصمیم گیری پیرامون تزریق دوز سوم هستیم که به چه افرادی تزریق شود. اکنون دوز سوم برای کادر درمان تزریق می‌شود و ان شاءلله برای سایر مردم هم دستورالعمل خواهد آمد.
طبرسی گفت: تزریق دوز سوم به ترتیب خواهد بود؛ چون شاید همه احتیاج به تزریق دوز سوم نداشته باشند ولی افراد پرخطر و سنین بالا مورد هدف هستند؛ زیرا به مرور سیستم ایمنی در این افراد افت می‌کند و باید با بوستر دوز واکنش ایمنی را تقویت کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала