هشدار پوتین به بایدن درباره استقرار پایگاه‌های نظامی در آسیای مرکزی

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار پوتین به بایدن درباره استقرار پایگاه‌های نظامی در آسیای مرکزی
هشدار پوتین به بایدن درباره استقرار پایگاه‌های نظامی در آسیای مرکزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
لاوروف: پوتین نسبت به تلاش برای استقرار پایگاه های نظامی در آسیای مرکزی به بایدن هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه ژوئن در ژنو، به رهبر آمریکا نسبت به تلاش برای ایجاد پایگاه های نظامی در آسیای مرکزی در پس زمینه حوادث در افغانستان هشدار داد.
روسیه : استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
روسیه : استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است
لاوروف در برنامه 1/6 کریل ویشینسکی در شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: در این زمینه، ما از همان ابتدا هستیم و رئیس جمهور در ژوئن، زمانی که آنها در ژنو ملاقات کردند، در این باره به بایدن گفت - چون این موضوع مطرح شده است، ما قبلاً پیش بینی کرده ایم که چه اتفاقی خواهد افتاد. و پوتین به بایدن گفت: ما قاطعانه مخالف هستیم، به طوری که همانطور که شنیده ایم، سعی کنید با کشورهای آسیای مرکزی در مورد استقرار بخشی از زیرساخت های نظامی در خاک آنها مذاکره کنید تا در صورت لزوم، به اصطلاح حملات به عمق خاک افغانستان انجام شود.
لاوروف خاطرنشان کرد که ایالات متحده چنین پیشنهادی را نه تنها به همسایگان آسیای مرکزی افغانستان، بلکه به کشورهای دیگر نیز داده است.
لاوروف افزود: از پاکستانی‌ها نیز چنین درخواست‌هایی وجود داشت، آنها نپذیرفتند، ازبکستان علناً اعلام کرد که قانون اساسی آنها چنین اقداماتی را با استقرار پایگاه‌های نظامی در خاک خود پیش بینی نکرده است و قرقیزها علناً از طریق رئیس جمهور اعلام کردند که این را نمی‌خواهند.
اما با دانستن اهمین این موضوع برای  آمریکایی‌ها، من آن را رد نمی‌کنم که همچنان از جناح‌های مختلف با موضوعی مشابه پیش  بیایند. آخرین چیزی که من شنیدم این است که آنها ظاهراً در حال تلاش هستند تا هند را به سمت دادن فرصت هایی به پنتاگون در قلمرو هند بکشانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала