ایران در سه بندر مهم خود برج کنترل می سازد

© Photo / IRNAایران در سه بندر مهم خود برج کنترل می سازد
ایران در سه بندر مهم خود برج کنترل می سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
راستاد خبر از شروع ساخت برج کنترل در بنادر امام خمینی ، شهید رجایی و شهید بهشتی داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: ساخت برج کنترل در بنادر امام خمینی، شهید رجایی و شهید بهشتی شروع شد که در بندر چابهار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در بندر امام خمینی لایروبی احداثی را اخیراً با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شروع کردیم که برای تسهیل دسترسی ناوگان حامل کالا‌های اساسی بسیار مؤثر است.
تجهیزات بندر چابهار از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده و برای اولین‌بار پس از 47 سال دو دستگاه لایروب هایپرساکشن خریداری شد که اولی در بنادر هرمزگان و سیستان و بلوچستان و دومی در بنادر بوشهر و خوزستان به لایروبی بپردازند. بندر مسافری چمخاله نیز در شمال کشور در دست احداث است.
ضیافت پرحاشیه مسئولین سیستان و بلوچستان در چابهار +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
ضیافت پرحاشیه مسئولین سیستان و بلوچستان در چابهار +ویدئو
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: سه پایانه مکانیزه استاندارد غلات در بندر امام خمینی ساخته می‌شود که ظرفیت آن‌ها 70 هزار تن بوده و مدت زمان تخلیه کالا‌های اساسی از 7 تا 8 روز را به 2 تا 3 روز کاهش می‌دهد.
راستاد به قرارداد ساخت پایانه تخصصی مواد معدنی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: سالیانه 50 میلیون تن حجم صادرات موادمعدنی ما است که ساخت اسکله تخصصی را اقتصادی می‌کند.
او همچنین به امضای 330 قرارداد اپراتوری بنادر طی چهار سال اشاره کرد و افزود: سقف این قرارداد‌ها 100 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 17 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.
راستاد توضیح داد: لایحه کشتیرانی تجاری ایران پس از دو سال کار کارشناسی و نظرخواهی از ذی‌نفعان و بخش خصوصی تدوین شد که در کمیسیون تخصصی هیئت دولت برای تصویب و ارسال به مجلس در دست بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала