ایران: تاریخ از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: تاریخ از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود
ایران: تاریخ از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران: تاریخ از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای تا یک هفته آینده اعلام می شود.
به گزارش اسپوتنیک، تاریخ از سرگیری مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته ای ظرف یک هفته آینده اعلام می شود. این مطلب را سعید خطیب زاده، نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری اعلام کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
امیرعبداللهیان: اگر آمریکا می خواهد به برجام برگردد به مذاکره با ایران نیازی نیست
وی همچنین در ارتباط با توییت اخیر اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ارتباط با زمان آغاز مذاکرات وین و اظهارات آقای باقری در این زمینه گفت: من توییت آقای اولیانوف را ندیده‌ام و در مورد آن اظهار نظر نمی‌کنم. ایران و اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در بروکسل به تاریخ برگزاری اولین دور جدید گفت‌وگوها در وین نزدیک شده‌اند و پیش از پایان ماه نوامبر این دور از گفت‌وگوها انجام می‌شود. البته تاریخ قطعی آن طی هفته جاری بعد از مشورت با دیگر کشورهای ۱+۴ اعلام خواهد شد،‌تاریخی که مناسب همه طرف ها باشد.
خطیب زاده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نشست مذاکرات وین در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد یا در حد معاونین گفت:‌در سطح وزیران خارجه موضوعی مطرح نیست و این مذاکرات به مانند گذشته در سطح معاونان پیگیری خواهد شد. باید موضوعات مختلف مطرح شود. گفت‌وگوها به زودی طی دو، سه هفته آینده آغاز خواهد شد و به صورت تمرکز و با انرژی بیشتری پیگیری می‌شود. ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره نیست. ما به دنبال مذاکرات نتیجه‌محور هستیم و مقدماتی که برای این مذاکرات آماده شده برای این است که این مذاکرات از بن بست وین خارج شود ولی اگر آمریکا بخواهد روال قبل را ادامه دهد شرایط سختی وجود خواهد داشت.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала