افزایش رشد پروازهای داخلی در ایران

© Photo / Isnaایران ایر
ایران ایر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
در نیمه نخست سال جاری، ۱۶۰ هزار و ۳۹۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، پروازهای فرودگاه‌های کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشدی ۳۶ درصدی را تجربه کرده است.
آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، ۱۶۰ هزار و ۳۹۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۷ مسافر و ۱۰۹ میلیون ۳۵۴ هزار و ۶۹۴ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به نیمه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۶، ۱۱ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.
فرودگاه ملک عبدالله در جازان  واقع در جنوب عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
حمله دو پهپاد انتحاری به فرودگاه «ملک عبدالله» عربستان
در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۴ هزار و ۵۰۲ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۲۸ مسافر و ۱۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۶۵، ۲۵ و ۳۱ درصد رشد داشته است.
مشخصاً فرودگاه مهرآباد تهران با ۵۸ هزار و ۵۰۴ نشست و برخاست و جابجایی چهار میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۲۰ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد.
پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۵۴ پرواز و جابجایی چهار هزار و ۴۹۰ مسافر بوده است.
در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع چهار هزار و ۹۲۳ پرواز خارجی از ۱۹ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، کرمانشاه، آبادان، لامرد، ساری، بیرجند، رشت، یزد، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۴۷۱ هزار و ۵۶۹ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۱۱۳ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۹ هزار و ۸۷۹ مسافر و ۲۴۴ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала