چین خواستار از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات برجام است

© REUTERS / TINGSHU WANGچین خواستار از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات برجام است
چین خواستار از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه چین خواستار از سرگیری هر چه سریعتر گفتگوها درباره برجام شد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز دوشنبه گفت: چین طرفدار ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران است و از آمریکا می خواهد که سیاست اشتباه خود در اعمال فشار حداکثری بر ایران را تغییر دهد.
برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
بروز مشکلات کنونی برجام تقصیر آمریکاست
پیش از این، تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان، بریتانیا) و آمریکا در بیانیه‌ای پس از نشستی در رم در 30 اکتبر اعلام کردند که اقداماتی را انجام خواهند داد تا ایران هرگز نتواند به تولید یا دراختیار گرفتن سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.  طرفین همچنین نگرانی فزاینده ای را نسبت به اقدامات تحریک آمیز فزاینده هسته ای ایران، مانند تولید اورانیوم با غنای بالا و فلز اورانیوم غنی شده ابراز کردند و همچنین بر لزوم جستجوی راه حلی از طریق مذاکره که به ایران و ایالات متحده اجازه دهد به پایبندی به برجام بازگردند، تاکید کردند. زمینه را برای ادامه گفتگوهای دیپلماتیک فراهم می کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تنها راه مطمئن برای حل مسئله هسته ای ایران اجرای موثر برنامه جامع اقدام مشترک است، چین قویا از بازگشت زودهنگام برجام در مسیر درست حمایت می کند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان مقصر اصلی بحران کنونی اتمی ایران، باید سیاست اشتباه خود در اعمال فشار حداکثری بر ایران را به طور کامل اصلاح کند و بر این اساس تهران به تعهدات خود در چارچوب برجام و سایر طرف‌ها از سر خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала