ماکرون، رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند

© REUTERS / Pascal Rossignolماکرون رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند
ماکرون رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه در خصوص لغو قرارداد ساخت زیردریایی، نخست وزیر استرالیا را به دروغگویی متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در موضوع لغو قرارداد ساخت زیردریایی به او دروغ گفته است و اعتماد سازی میان آنها مستلزم تلاش بیشتری است.
او که برای نخستین بار بعد از رونمایی از پیمان آکوس در ماه میلادی سپتامبر، با موریسون در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، مواجه شد؛ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید؛ آیا گمان می‌کنید موریسون به شما دروغ گفته است، جواب داد: گمان نمی‌کنم، بلکه مطمئنم.
رئیس جمهور فرانسه در عین حال تاکید کرد که به استرالیا و مردم این کشور بسیار احترام می گذارد.
— Bevan Shields (@BevanShields) October 31, 2021
​آکوس پیمانی امنیتی در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک است که به ساخت دست کم ۸ فروند زیردریایی هسته‌ای برای استرالیا، از جانب انگلیس و آمریکا منجر می‌شود. این پیمان به قیمت لغو قرارداد چند میلیارد دلاری منجر شد که فرانسه برای ساخت زیردریایی‌های متعارف با استرالیا منعقد کرده بود. نکته قابل تأمل آن است که چندی قبل از رونمایی از آکوس، ماکرون و موریسون با یکدیگر دیداری داشتند که طی آن، طرف استرالیایی کوچک‌ترین اشاره‌ای به احتمال لغو قرارداد با پاریس نکرده بود و همین مسئله، اتهام ریاکاری و دروغ را متوجه موریسون می‌کند.
البته، موریسون در پاسخ به اتهامی که ماکرون متوجه او کرد؛ مدعی شد که دروغگویی در میان نیست و او قبلاً هم به رئیس جمهور فرانسه گفته بود که زیردریایی‌های متعارف دیگر به کار کانبرا نمی‌آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала