سرقت و تخریب دوربین های ثبت تخلف در استان البرز

CC BY 4.0 / IRNA / سرقت و تخریب دوربین های ثبت تخلف در استان البرز
سرقت و تخریب دوربین های  ثبت تخلف در استان البرز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: به علت سرقت و تخریب، هر ماه تعدادی از این دوربین‌های ثبت تخلف سرعت غیرفعال می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، عادل منصور کیایی، معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این دوربین‌ها با هدف مدیریت بهینه سرعت، ارتقای ایمنی عبور و مرور، ایجاد انضباط ترافیکی، پیشگیری از مخاطرات و کاهش تصادفات رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز که مهم‌ترین عمل بروز تصادفات جاده‌ای است در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج - ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج قزوین و محور کندوان نصب و فعال شده‌اند.
هشدار پلیس فتا درباره هک دوربین های مدار بسته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
هشدار پلیس فتا درباره هک دوربین های مدار بسته
وی افزود: این دوربین‌ها علاوه بر قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط خودروهای عبوری را نیز با فرمول سرعت تقسیم بر مسافت محاسبه می‌کنند برای همین رانندگان ملزم به رعایت سرعت متوسط در طول مسیر هستند.
منصورکیایی با گلایه از افزایش میزان سرقت و تخریب دوربین‌های ثبت تخلف، عنوان کرد: متاسفانه به علت سرقت و تخریب، هر ماه تعدادی از این دوربین‌ها غیرفعال می‌شوند که جایگزینی و نصب دوباره  آنها هزینه بسیار زیادی را به مجموعه راهداری تحمیل می‌کند.
وی افزود: برای خرید و راه‌اندازی هر دوربین حداقل یک میلیارد تومان هزینه می‌شود و این امر ضرورت محافظت از این دستگاه ها  را بیشتر می کند.
استان البرز دارای یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های البرز انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала