دو مدیر سابق یک بانک در ایران بازداشت شدند

© AP Photo / Vahid Salemiدو مدیر سابق یک بانک در ایران بازداشت شدند
دو مدیر سابق یک بانک در ایران بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
دادستان تهران اطلاع داد که دو مدیر سابق یکی از بانک ها بازداشت شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از قوه قضاییه ایران، علی القاصی‌مهر دادستان تهران در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها، خبرداد: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتبار دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.
القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهیمه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌نمایند.
وی افزود: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала