در آمریکا درباره سرچشمه کرونا گفته شد: ما تامین مالی کردیم

© AFP 2023 / Johannes Eiseleدر آمریکا درباره سرچشمه کرونا گفته شد: ما تامین مالی کردیم
در آمریکا درباره سرچشمه کرونا گفته شد: ما تامین مالی کردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
در ایالات متحده فاش شد که آمریکا در پروژه کار بر روی ویروس کرونا در ووهان، پیش از شیوع آن سرمایه‌گذاری کرده بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، در ایالات متحده، اعتراف کردند که تحقیقات در موسسه ویروس شناسی در ووهان را تامین مالی کرده اند. این موضوع توجه به فرضیه نشت آزمایشگاهی عفونت را که باعث همه‌گیری کووید-19 شده است، دوباره برانگیخت. برخی بر این باورند که دانشمندان آمریکایی و چینی آزمایش‌های خطرناکی را با ویروس کرونای خفاش انجام داده‌اند. با این حال، هیچ مدرک مستقیمی برای این موضوع وجود ندارد.
در دسامبر 2019، شیوع یک عفونت تنفسی غیرمعمول که باعث ذات الریه کشنده شد در ووهان شیوع یافت. این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. به زودی ژنوم عامل بیماری زا رمزگشایی شد. معلوم شد که این یک بتا-کرونا ویروس است. با این نوع پاتوژن ها بود که آنها در موسسه ویروس شناسی آکادمی علوم چین در ووهان کار کردند. جای تعجب نیست که نشت آزمایشگاهی مطرح شده بود.
همسر ویروس شناس در ووهان در اثر کرونا درگذشت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
همسر ویروس شناس در ووهان بر اثر کرونا درگذشت، اما رسانه ای نشده بود
در بهار 2020، سازمان بهداشت جهانی کمیسیونی را برای بررسی منشا عفونت جدید ایجاد کرد. کارشناسان ده کشور از مؤسسه ویروس شناسی در ووهان، بازار مرتبط با شیوع، بازدید کردند، نمونه برداری کردند، اسناد را مطالعه کردند، اما آزمایشگاه اثری از پاتوژن کووید - 19 بروز نداد. دکتر پیتر بن امبارک، عضو پانل در یک پادکست WHO گفت: "هیچ نشانه ای وجود ندارد که کسی در گذشته با این ویروس کار کرده باشد و نشت آن وجود داشته باشد."
بایدن رئیس جمهور ایالات متحده این پرونده را به دستگاه اطلاعاتی سپرد. در پایان مرداد ماه گزارشی به وی ارائه شد. به مردم اعلام شد که هر دو نسخه - نشت و منبع طبیعی ویروس - قابل قبول هستند، اما داده ها وجود نداشت. تنها چیزی که سرویس های مخفی به آن متقاعد شده بودند این بود که چین پاتوژن کووید - 19 را به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسعه نداده است. بایدن گفت که به جستجو ادامه خواهد داد.
ایالات متحده یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر کرده است. این بیماری تاکنون جان 743 هزار نفر را گرفته و اقتصاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از قضا، در ووهان از جمله با پول مالیات دهندگان آمریکایی بر روی ویروس کرونا کار می‌کردند.
در سال 2012، دو گروه از دانشمندان از کشورهای مختلف، از جمله ایالات متحده، به طور مستقل ویروس آنفلوانزای مرغی H5N1 را اصلاح ژنتیکی کردند. این برای انسان خطرناک است، اما فقط می تواند از پرندگان آبزی آلوده شود - بین مردم منتقل نمی شود. دانشمندان در تلاش برای درک اینکه چرا چنین است و آیا ویروس می‌تواند عفونی‌تر شود، بخش کوچکی را در ژن پروتئین سطحی هماگلوتینین وارد کردند، که با کمک آن عفونت به سلول‌های پستانداران نفوذ می‌کند، ویروس را به موش‌ها تزریق کردند. به آن اجازه تکامل داد و در نهایت به گونه ای رسید که برای جوندگان مسری است.
چنین آزمایش‌هایی در علم، تحقیقات سود از عملکرد - ایجاد عملکردهای جدید - نامیده می‌شود. در مورد فایده آنها تردیدهای زیادی وجود دارد. از یک طرف، به تولید داروهای ضد ویروسی جدید، واکسن ها، مدیریت اپیدمی های خطرناک کمک می کند، از سوی دیگر، خطر خاصی وجود دارد.
در سال 2014، پس از یک سری حوادث در ایالات متحده، تحقیقات در مورد آنفولانزا و ویروس کرونا ممنوع شد. در همان زمان، مؤسسه ملی بهداشت NIH - بزرگترین سازمان کشور، واقع در وزارت بهداشت - کمک‌های بلاعوض به اتحاد EcoHealth برای تأمین مالی مؤسسه ویروس‌شناسی در ووهان صادر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала