انتقاد کاربران ایرانی از رونق بازار هالووین در ایران +عکس

© AFP 2023 / Kena Betancurانتقاد کاربران ایرانی از رونق بازار هالووین در ایران +عکس
انتقاد کاربران ایرانی از رونق بازار هالووین در ایران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
فروش تجهیزات و کدوی‌های تزئین شده ویژه جشن هالووین در بازار ایران با انتقاد جمعی از کاربران همراه شد.
به گزارش اسپوتنیک، جشن هالووین چند سالی‌ست در ایران مورد توجه جمعی از مردم جامعه قرار گرفته است و در آستانه جشن هالووین امسال نیز در برخی از فروشگاه‌های ایران تجهیزات هالووین به فروش می‌رسد که حتی جمعی از فروشندگان هم به دلیل برخورد اماکن و تخلف صنفی آنها را به صورت پنهانی به فروش می‌رسانند.

در بازار رونق گرفته هالووین در ایران از ایده برای تهیه لباس شخصیت‌های کارتونی وروش‌های تزیین غذا با تم ترسناک و ساخت شابلون کدو تنبل در فضای مجازی شروع شده و تا فروش لباس‌ها و لوازم تزیینی، تهیه کیک‌ها و شیرینی‌های مخصوص در قنادی‌ها، عکاسی از این مراسم توسط آتلیه‌ها و گریم‌های ترسناک یا گریم‌های مشابه چهره‌های معروف هالیوود در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه ادامه پیدا می‌کند. اما بسیاری از ایرانیان مخالف برگزاری این جشن وجشن‌هایی همچون ولنتاین هستند و آنها را نامتناجس با فرهنگ ایرانی می‌دانند.

هالووین یکی از جشن‌های مذهبی در کشورهای غربی است که مراسم آن در شب 31 اکتبر هر سال برگزار می‌شود و این روز در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع‌آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می‌کوبند. تاریخچه این جشن به 2000 سال قبل باز‌ می‌گردد. شبی که به اعتقاد راهبان شب مقدس نام گرفت و ریشه در آیین و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد.

این جشن در حقیقت یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج پیدا کرده است. فردای شب هالووین را روز تمام مقدسین نام نهاده‌اند و مسیحیان این روز را جشن می‌گیرند. راهبانی که این آیین را بنا نهادند، بر این باور بودند که در این شب دروازه بین دو دنیا گشوده می‌شود و خدای جهان مردگان همراه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید. برای همین در این شب مردم با پوشیدن لباس‌های ترسناک و کوبیدن بر طبل و اشیایی مثل دیگ و بشقاب و ایجاد صدا، سعی می‌کنند تا دیو و اجنه را فراری دهند.

کاربران عنوان می‌کنند این جشن در آیین و رسوم ایرانیان نیست و نباید در ایران رواج پیدا کند و معتقدند افرادی که به دنبال این مراسمات می‌روند غالبا شخصیت‌هایی هستند که خود نمی‌دانند در حال انجام چه کاری هستند و این افراد را تازه به دوران‌هایی می‌دانند که برای جشن کوروش نیز در ابتدای صف ایستاده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by ژنرال (@__jeneral__)


اما گروهی از کاربران عنوان می‌کنند چه ایرادی دارد مردم با بهانه‌ای شاد باشند و خوشحالی کنند و این موضوع نباید آنقدر هم بزرگ جلوه داده شود. جمعی از کاربران با کنایه و یا به صورت کاملا جدی شرایط سخت اقتصادی در ایران و وضعیت معیشتی مردم را یک هالووین عنوان می‌کنند و می‌گویند هالووین واقعی در ایران هست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала