آیا پیک ششم کرونا در ایران شروع شده است؟

© Sputnik / Mohammad Sobhanکرونا در تهران
کرونا در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران: وضعیت شیوع کرونا در کشور نزولی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت ایران اظهار داشت که وضعیت شیوع کرونا در کشور نزولی است. طبق گزارش‌ها با توجه به فصل سرما احتمال شروع پیک ششم محتمل است.
وی در ادامه افزود: «معتقدم که پیک ششم کرونا هنوز شروع نشده است. از هفته گذشته تعدادی از شهرستان‌های کشور وضعیت قرمز به خودشان گرفتند اما تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها در کل کشور به شدت رو به کاهش است.
مدارس ایران به‌ طور همزمان بازگشایی نمی شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
مدارس ایران به‌ طور همزمان بازگشایی نمی شوند
وضعیت شیوع کرونا در کل کشور نزولی است. نمودارهای تعیین کننده میانگین کرونا در ۷ استان حالت فلت، ۶ استان حالت صعودی و ۱۷ استان کشور حالت نزولی دارد. به رغم تمام توصیه‌های بهداشتی متأسفانه ۵۰ درصد مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.
در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از اول آذرماه اجرایی می‌شود، آزادی عمل افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، بیشتر می‌شود و در ترددهای بین استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت. امروز درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور جلسه تشکیل و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
تأخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است. بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر و متوسطه دوم از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شوند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала