چین گزارش های آمریکا درباره منشا کرونا را نادرست خواند

© AFP 2023 / Johannes Eiseleچین گزارش های آمریکا درباره منشا کرونا را نادرست خواند
چین گزارش های آمریکا درباره منشا کرونا را نادرست خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
 وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا در مورد منشأ ویروس کرونا از واشنگتن خواست تا حملات لفظی به چین را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که چین مخالفت خود را با یافته‌های منتشر شده در گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا اعلام می‌کند.
وانگ در این باره گفت: "مهم نیست این گزارش چند بار منتشر شود و چند نسخه از آن درست شود. ماهیت این موضوع سیاسی و کاملا نادرست است".
او در ادامه از آمریکا خواست تا حمله به چین و لکه دار کردن نام این کشور را متوقف کند.
دانشمندان لامپی ساختند که قادر است ویروس کرونا را از بین ببرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
دانشمندان لامپی ساختند که قادر است ویروس کرونا را از بین ببرد
این اظهارات چند روز پس از اینکه آژانس اطلاعات آمریکا نسخه‌ای از یافته‌های خود پس از بررسی 90 روزه به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره منشا کرونا را منتشر کرد، بیان می‌شود. در این گزارش ضمن ادعای اینکه چین مانع تحقیقات جهانی است، آمده است که برای رسیدن به یک ارزیابی قطعی در مورد منشأ کرونا، به همکاری چین نیاز است.
پس از بازدید گروهی از کارشناسان بین المللی سازمان جهانی بهداشت که نتوانستند به نتیجه‌ای برای منشا ویروس کرونا از چین برسند، چین را تحت فشار قرار دادند تا یک تحقیق جدید در مورد منشا این بیماری انجام دهند. اما مقامات چینی در برابر این امر مقاومت کرده‌اند و اغلب تاکید می‌کنند که درخواست آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر با انگیزه سیاسی بوده است.
تئوری نشت آزمایشگاهی می‌گوید که ویروس از یک مرکز تحقیقاتی در ووهان، شهری که برای اولین بار در آن سرایت گزارش شد، منتشر شده است. این تئوری ثابت نشده و چین بار‌ها آن را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала