زالی آمار واکسینه شده های تهرانی را اعلام کرد

CC BY 4.0 / IRNA / زالی آمار واکسینه شده های تهرانی را اعلام کرد
زالی آمار واکسینه شده های تهرانی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران: شانس 9 برابری واکسن‌نزده‌ها در بستری و مرگ ناشی از کرونا، نسبت به افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کردند، به صورت چشمگیر تغییر نشان داده که نشان می‌دهد اثربخشی واکسن در کاهش مرگ و میر قطعی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به وضعیت اثربخشی واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ ناشی از کرونا، گفت: طبق مطالعات تقریبا میزان افرادی که فاقد دریافت واکسن بودند، نسبت به افرادی که واکسن را دریافت کردند، حدود 9 برابر شانس‌شان برای مرگ و میر و بستری در ICU بیشتر بوده است.
وی افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران 48 درصد است و در برخی مناطق در مطالعات میدانی حتی این رعایت تا 66 درصد هم افزایش نشان داده است. مهمترین آفتی که در این زمینه وجود دارد، بحث ساده‌انگاری است که افراد فکر کنند، مساله منتفی شده است. این بسیار خطرناک است. زیرا در رفتار اجتماعی و مدنی و عمومی افراد می‌تواند تاثیرات منفی اینجاد کند.
زالی از تزریق 340 دوز واکسن آسترازنکای ژاپنی در تهران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
زالی از تزریق 340 دوز واکسن آسترازنکای ژاپنی در تهران خبر داد
زالی ادامه داد: در تهران به پوشش 78 درصدی واکسیناسیون علیه کرونا رسیدیم و تقریبا حدود 51 درصد هم به واکسیناسیون دو دز در تهران رسیده‌ایم. بازگشایی‌ها باید به صورت تدریجی و انعطاف‌پذیر باشد. طبیعتا بهترین مدل این است که بازگشایی‌ها متناسب با شرایط بیماری، به خصوص عدد مولد پایه که در اکثر شهر‌ها قابلیت پیگیری دارد و میزان حدت بیماری را نشان می‌دهد و شاخص خوبی است، انجام شود.
وی درباره احتمال بروز پیک ششم در شرایط فعلی نیز گفت: پارامتر‌های مختلفی در بروز پیک ششم موثرند؛ مهمترین پارامتر در شکل‌گیری یا عدم شکل‌گیری یا بروز و عدم و ظهور موج ششم، بحث مسائل مربوط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که بسیار موثر است. دوم در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که موثر است. همچنین میزان پوشش واکسیناسیون به ویژه کسانیکه هر دو دز واکسن را دریافت کردند، مهم است؛ بنابراین عوامل مختلفی می‌تواند در بروز یا عدم بروز موج ششم اثر داشته باشد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала