حقوق ایرانیان مقیم روسیه از سوی دولت ایران به شدت حمایت می شود

© Photo / Courtesy CSIAحقوق ایرانیان مقیم روسیه از سوی دولت ایران به شدت حمایت می شود
حقوق ایرانیان مقیم روسیه از سوی دولت ایران به شدت حمایت می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
عباس میرزایی قاضی مدیر و مسئول دفتر سازمان خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه از افتتاح رسمی دفتر این سازمان به زودی در روسیه ( مسکو ) خبر داد .
عباس میرزایی قاضی در گفت و گو با اسپوتنیک در اهداف و وظایف این سازمان بیان داشت :
سازمان خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور، سازمانی است  خصوصی  به ریاست  دکتر سید مجید حلاج ‌زاده .
ایشان  از جمله کسانی است که طی دو سال اخیر عمر شورای عالی ایرانیان به عنوان زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم در قامت مشاور دبير کل شورا حضور داشته است.
سازمان  خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در حال حاضر  در قالب یک نهاد خصوصی کارویژه‌های حقوقی و اقتصادی و ورزشی امور ایرانیان  خارج از کشور را پیگیری می‌کند. و در این راستا نیز  ۵۶ دفتر در کشورهای مختلف نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، آفریقا،  ایتالیا ،آلمان، اتریش  ترکیه ،قطر و فدراسیون روسیه  تاسیس کرده که هدف این دفاتر تشکیل بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم خارج جهت برنامه ريزى دقيق برای خدمت رسانى به آنان و همچنين بهره مندى از خدمت انان در كشور عزيزمان ايران و ارائه خدمات حقوقی و اقتصادی واستعدادیابی ورزشی است.
از جمله وظایف این سازمان
۱- اتخاذ تدابیر لازم برای تعامل سازنده تر با ایرانیان خارج از کشور
۲ - حمایت از حفظ هویت ایرانیان خارج از کشور
۳-حمایت از حقوق حقه ایرانیان در عرصه‌های مختلف اعم از امور اجتماعی، اقتصادی و ...
۴-تسهیل و تقویت حضور مؤثرتر ایرانیان خارج از کشور در صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی داخل کشور و عرصه‌های مختلف سازندگی
۵- مقابله با ایران هراسی
۶-جذب سرمایه های ایرانی
۷-کوشش و اهتمام در معرفی فرهنگ ایرانی  می باشد .
© Photo / Courtesy Abbas Mirzaeiعباس میرزایی قاضی، مدیر و مسئول دفتر سازمان خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه
عباس میرزایی قاضی، مدیر و مسئول دفتر سازمان خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
عباس میرزایی قاضی، مدیر و مسئول دفتر سازمان خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه
مدیر و مسئول مرکز خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه اظهار داشت که
ایرانیان خارج از کشور در هر نقطه از این کره خاکی که باشند و با هر قومیت، زبان و فرهنگ از سرمایه های بی همانند کشورمان ایران محسوب می‌شوند که به عنوان نمایندگان ایران، همواره به ریشه و فرهنگ این آب و خاک پایبند بوده اند و به نوبه خود در هر جایگاهی در اندیشه بالندگی و سربلندی نام ایران هستند .
وی افزود:
«اما با افزایش فشارهای اقتصادی و شرایط نامناسبی که در سایه تبلیغات رسانه ای حجم آن بیش از پیش نمایش داده می شود متاسفانه در سال های اخیر درخواست ایرانیان برای جلای وطن و ترک آن روز به روز افزایش پیدا کرده است. البته این امر در همه کشورها قابل مشاهده است به طوری که بر اساس گزارش UN در سال ۲۰۲۰ این رقم بالغ بر ۲۸۱ میلیون نفر می باشد.»

عباس میرزایی قاضی  تاکید کرد که نکته بسیار مهم در مورد ایرانیان مقیم خارج از کشور، موفقیت های چشمگیر آنها در اکثر حوزه هایی است که ورود کرده اند. جامعه ایرانیان مهاجر اکثرا دارای تحصیلات بالای دانشگاهی هستند و براحتی با توجه به دانش ،تخصص و کار آفرین بودنشان نه تنها در جامعه جدید به راحتی مورد پذیرش قرار می گیرند بلکه در بسیاری از موارد با توجه به دستاوردهایی که به ارمغان آورده اند مورد ستایش نیز قرار  گرفته اند .
از سرگیری پروازهای ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
از سرگیری پروازهای روسیه به ایران

وی در ادامه اظهار داشت، سرمایه ایرانیان خارج از کشور بین ۲۰ تا ۲۴ هزار میلیارد دلار برآورد می شود و این افراد در بزرگترین کمپانی های دنیا سهام دارند. مدیر و مسئول مرکز خدمات مشاوره امور ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه با اشاره به اینکه حدود ۱۰  درصد ثروت دنیا در اختیار ایرانیان است، تصریح کرد: ورود حتی یک درصد از این سرمایه به داخل کشور می تواند تاثیر به سزایی در رشد و جهش اقتصادی کشورمان  داشته باشد.
وی افزود : تلاش می شود از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای حضور و سرمایه گذاری در مناطق خودشان دعوت کنیم و با جدیت به دنبال این مهم هستیم.
مدیر و مسئول  مرکز خدمات و مشاوره ایرانیان خارج از کشور در فدراسیون روسیه ، لزوم خدمات رسانی امن به هموطنان را از دغدغه های اصلی این سازمان بر شمرد و گفت: با رشد قارچ گونه دفاتر خدمات مشاوره ای برای مهاجرت در داخل و خارج از کشور و عدم نظارت دقیق بر آن درصد ریسک سرمایه گذاری در کشورهای مختلف بسیار بالا رفته است.

میرزایی قاضی به رشد بالای مهاجرت طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶  تعداد ایرانیان خارج از کشور حدود ۷ میلیون نفر بود ولی متاسفانه شرایط اخیر جامعه باعث شده که روند مهاجرت رشد سریعی به خود بگیرد و این تعداد به بیش از هشت میلیون و پانصد هزار نفر افزایش یابد.

ایشان در خاتمه اذعان کرد ما نماینده ایرانیان خارج از کشور هستیم به همین منظور وارد سیستم دولتی نمی شویم تا راحت تر بتوانیم مدافع حقوق ایرانیان باشیم و در این راستا اقدامات بسیار مهمی از جمله افتتاح دفتر سازمان در مسکو  در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد  که به زودی آدرس و راه های ارتباطی با مدیر و مسئول و کارشناسان این دفتر در مسکو به اطلاع همه هموطنان عزیز مقیم روسیه خواهد رسید
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала