انتقاد ترامپ از بی اعتبار شدن ارتش آمریکا

© REUTERS / Carlos Barriaانتقاد ترامپ از بی اعتبار شدن ارتش آمریکا
انتقاد ترامپ از بی اعتبار شدن ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از نحوه خروج آمریکا از افغانستان، این حرکت را باعث بی اعتبار شدن ارتش این کشور خواند و دولت آمریکا را دولتی شکست‌خورده نامید.
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری فاکس نیوز گفت:‌ "این احتمالاً بدترین ریاست جمهوری تاریخ است. نمی‌توانم تصورش کنم. پیش‌تر می‌گفتم جیمی کارتر [بدترین رئیس جمهور آمریکا است]. صادقانه بگویم در مورد [جورج دابلیو] بوش هم به این دلیل که ما را در خاورمیانه گرفتار کرد خیلی طرفدارش نیستم. فکر می‌کنم این بدترین [ریاست جمهوری] در تاریخ کشور ما باشد".
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود:‌‌ "اگر به افغانستان نگاه کنید، می‌بینید که چه اتفاقات وحشناکی برای ملت ما افتاد و جوانان ما کشته شده یا بشدت زخمی شدند".
بایدن به ترامپ حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
بایدن به ترامپ حمله کرد
او با اشاره به بمب‌گذاری انتحاری شهریور امسال در فرودگاه کابل حین خروج آمریکایی‌ها از افغانستان گفت: "بیش از بیست نفر را داریم که دست و پایشان قطع شده است. هیچکس درباره آن‌ها حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش هشتاد و پنج میلیارد دلار که بیشترش نو بود در آنجا رها شد و [آمریکایی‌ها پیش از خروج] آن‌ها را منفجر نکردند".
رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد گفت:‌ "فکر می‌کنم باید بگویم "اف" (رفوزه). آن هم نه اف مثبت بلکه اف خالص. این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم".
ترامپ دوباره به بحث خروج آمریکا از افغانستان بازگشت و گفت: "تعداد نیروهایمان را به دو هزار و پانصد نفر رساندم و همه آن‌ها وضعیت خوبی داشتند و دست کسی به آن‌ها نمی‌رسید. بعد او (بایدن) آمد و ارتش را قبل از مردم خارج کرد. او هزاران نفر را که آمریکایی هستند و باید خارج می‌شدند در آنجا رها کرد".
او در ادامه گفت: "معتقدم که ارتش به میزان زیادی بی‌اعتبار شده است. فکر می‌کنم مقامات ارشد ارتش ما بی‌اعتبار شده‌اند. ممکن است او این را ببیند. من هم می‌خواستم خارج شویم. من دستور دادم هر پیچی، هر مهره‌ای، هر چرخ دنده‌ای ، هر تانکی داریم باید [از افغانستان] خارج کنیم. گفتم می‌خواهم چادرها را ببریم. می‌دانید،  چادرهای بزرگی که تجهیزات و هواپیماها در آن نگهداری می‌شوند. می‌خواهم همه‌چیز خارج شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала