مخالفت روسیه با تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت روسیه با تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران
مخالفت روسیه با تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
لاوروف: مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با توجه به احتمال از سرگیری مذاکرات بر سر توافق تا پایان نوامبر گفت که مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.
وی به خبرنگاران گفت: در صورت فعال تر شدن تماس ها، ظاهراً طرفین می خواهند به تمدید توافق برسند. تنها به همان شکلی که در سال 2015 توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، قابل تمدید است. هر گونه افزودن و یا حذفی برای طرف ایرانی غیرقابل قبول است. ما کاملاً از این رویکرد حمایت می کنیم.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
امیرعبداللهیان: اگر آمریکا می خواهد به برجام برگردد به مذاکره با ایران نیازی نیست
در سال 2015، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یکجانبه از توافق خارج شود و تحریم های شدید علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس توافق را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.
در وین، مذاکرات برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان است؛ دور ششم در 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، کار برای بازگرداندن توافق تقریبا 90٪ تکمیل شده است، هنوز نگرانی‌هایی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها در آینده وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала