سردار جلالی: حمله هکری به سیستم توزیع سوخت قطعا توسط آمریکا و اسرائیل انجام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران
غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیر عامل به تشریح جزئیات حمله هکری به سیستم توزیع سوخت در ایران پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، سردار غلامرضا جلالی در گفتگویی با شبکه یک سیما در ایران در ارتباط با حمله سایبری به سیستم توزیع سوخت توضیح داد: اظهار نظر در این زمینه بر اساس اطلاعات فنی و تحلیل‌های اطلاعاتی است. بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی این حمله از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است، اما از نظر اطلاعات فنی در حال بررسی هستیم و به صورت قطعی نمی‌توانیم درباره منشاء حمله اظهار نظر کنیم البته بخشی از بررسی‌ها به نتیجه رسیده است.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل بیام داشت که این حمله در بخش میان افزار اتفاق افتاد که حمله بسیار پیچیده و پاکسازی آن دشوار است و ادامه داد: این حمله به حمله سایبری به راه آهن و بندر شهید رجایی شبیه است و از نظر ما این حمله به طور قطع به وسیله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است.
سردار جلالی خاطر نشان کرد: اگر حمله به سیستم توزیع سوخت در لایه سخت افزار اتفاق می‌افتاد نیاز به نفوذ بود؛ یعنی یا شرکت سازنده سخت افزار در این حمله دخیل بود یا تجهیزاتی باید ساخته می‌شد و در سیستم قرار می‌گرفت.
پمپ بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
گزارش و تحلیل
هدف از حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت
وی همچنین تاکید کرد:حمله سایبری به تابلو‌های تبلیغاتی نیز با حمله به سیستم توزیع سوخت مرتبط بود البته از نظر اتصال فنی مسئله در حال بررسی است و تاکنون ارتباطی پیدا نکرده ایم. ممکن است عوامل داخلی نیز درا ین حمله سایبری دخالت داشته باشند که دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی هستند.
سردار جلالی بیان داشت: در سه ساعت اولیه پس از حمله به سیستم توزیع سوخت 30 درصد از جایگاه‌ها و 12 ساعت پس از حمله 60 درصد از جایگاه‌ها به خدمت رسانی آفلاین بازگشتند.
وی خاطر نشان کرد: در این حمله سایبری یک گل خوردیم، اما بازی را نباختیم، زیرا حضور هوشمندانه و تغییر روند صدا و سیما در پرداختن به این مسائل و بررسی دقیق و اطلاع رسانی به موقع آن به مردم، سرعت عمل گروه‌های فنی و بازگشت سریع جایگاه‌های توزیع سوخت به خدمت رسانی و برخورد آگاهانه مردم با این مسئله موجب شد توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش و تجمع مردم خنثی شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала