هلال‌احمر ایران : اگر موانع برداشته می شد، سریع‌تر واکسن وارد می‌کردیم

© Photo / IRNAهلال‌احمر ایران : اگر موانع برداشته می شد، سریع‌تر واکسن وارد می‌کردیم
هلال‌احمر ایران : اگر موانع برداشته می شد، سریع‌تر واکسن وارد می‌کردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران ضمن توضیح درباره واردات واکسن، نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های سال‌های اخیر این جمعیت اظهار داشت اگر موانع برداشته می‌شد، زودتر واکسن وارد کشور می کردیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کریم همتی در برنامه تلویزیونی درباره مشکلات پیش‌رو برای واردات واکسن در نیمه اول سال ۱۴۰۰ گفت: در هر دو دوره دولت قبلی ، تمایل به واردات واکسن وجود داشت. با این حال در دولت جدید زمان بیشتر و بهتری در اختیار داشتیم تا پیگیر واردات واکسن باشیم و از ابتدای تشکیل دولت، جلسات منظمی در روزهای شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار می‌شد و اگر مشکلی در بحث واردات واکسن وجود داشت، با حضور آقای مخبر در این جلسه و دستور مستقیم ایشان سریع رفع می‌شد.
مجموع واکسن های تزریق شده در ایران از ۸۵ میلیون دُز فراتر رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
مجموع واکسن های تزریق شده در ایران از ۸۵ میلیون دُز فراتر رفت
رئیس جمعیت هلال‌ احمر درباره وجود حس کارشکنی در واردات واکسن توسط برخی نهادها گفت: در زیرمجموعه برخی وزارتخانه‌ها، افرادی بودند که تمایلی به واردات واکسن توسط هلال‌احمر نداشتند و همچنین مراکز مختلفی از جمله بخش خصوصی، برخی سازمان‌ها و نهادها هستند که می‌توانستند مجوز واردات واکسن دریافت کنند و این توجیه به میان می‌آمد که چه لزومی دارد هلال‌احمر این مجوز را دریافت کند؟ اما این عدم تمایل از طرف شخص وزیر و هیأت دولت نبود و به برخی زیرمجموعه‌های وزارتخانه‌ها مربوط می‌شد.
همتی افزود: حجم واردات واکسنی که ما نیاز داشتیم، نسبت به حجم واکسن مورد نیاز چین، هند و پاکستان، خیلی زیاد نبود و اگر از ابتدا موانع برداشته می‌شد و می‌توانستیم منابع مالی را تامین کنیم، می‌شد واکسن را زودتر وارد کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره شایعه خرید واکسن چینی به قیمتی بالاتر از دیگر کشورها گفت: واکسن خریداری‌ شده به قیمت در کارخانه است و قیمتی حدود ۹ دلار دارد.
وی درباره روند واکسیناسیون و همکاری جمعیت هلال‌احمر با وزارت بهداشت در واکسیناسیون گفت: از مجموع ۱۰۶ میلیون دوز واکسن وارد شده به کشور، تاکنون ۷۲میلیون دوز تزریق شده و بقیه هم توسط وزارت بهداشت در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود. امروز با همکاری‌ که هلال‌احمر و نیروهای مسلح در واکسیناسیون با وزارت بهداشت داشتند، سرعت واکسیناسیون در مراکز بهتر شده و تعداد بیشتر و کیفیت بهتری از واکسیناسیون ارائه می‌شود. با شیفت‌بندی این مراکز و ایجاد مراکز تجمیعی، وضعیت واکسیناسیون بهتر از قبل شده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала