سوء قصد به جان تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما در کابل + فیلم

© AP Photo / Musadeq Sadeqکابل
کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
به تصویربردار خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل تیراندازی شد، اما زنده ماند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری«صدای افغانستان»، در این حادثه تروریستی دو نفر که سوار بر موتورسیکلت بودند،علیرضا شریفی، تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما در کابل را که در حال رانندگی بود هدف قرار دادند و از محل گریختند. وی هدف دستکم هفت گلوله قرار گرفت.
در تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما در کابل یکی از گلوله‌ها به او اصابت و وی را از ناحیه صورت مجروح کرد .
​پس از این حادثه طالبان مسوولیت تامین امنیت تصویربردار صدا و سیما را بر عهده گرفته است.
​علیرضا شریفی از حدود ۱۰ سال پیش تصویربردار محلی صدا و سیما در کابل است و در هنگام حمله همسر و فرزند وی نیز داخل خودرو بودند. هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران از «طالبان» (ممنوعه در روسیه) خوست به این حمله تروریستی رسیدگی کنند. نماینده طالبان قول داد که جنایتکاران را پیدا و مجازات خواهند کرد.
روز 27 اکتبر، مسرور لطفی رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان اطلاع داد که از زمان تصاحب قدرت در افغانستان توسط طالبان، بیش از 30 مورد حمله به خبرنگاران به ثبت رسیده است. طی 2 ماه بیش از 70 درصد رسانه ها در افغانستان تعطیل شدند که علت آن مشکلات اقتصادی و ممنوعیت های مقرر شده توسط طالبان در رابطه با دسترسی به اطلاعات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала