درخواست ایران از AFC برای تکمیل مدارک باشگاه های ایرانی

© Photoدرخواست ایران از AFC برای تکمیل مدارک باشگاه های ایرانی
درخواست ایران از AFC برای تکمیل مدارک باشگاه های ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه های ایران گفت: این کمیته از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است تا زمان بیشتری به باشگاه های ایرانی بدهد تا مدارک خود را تکمیل کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کاظم اولیایی، عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌های ایران درباره آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه ای باشگاه های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: در این زمینه باید آقای سهیل مهدی صحبت کند اما به هر حال باشگاه های ما هم از نظر حقوقی و هم از نظر مالی دچار مشکلاتی هستند. هم بحث مالکیت مشترک و هم بحث دولتی بودن باشگاه ها مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است. در سال های قبل وزارت ورزش تعهداتی برای حل این مشکل داده بود، سال‌های قبل کمی اغماض می کردند و بدون اینکه به این مساله کاری داشته باشند مجوز حرفه ای را صادر می کردند اما امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا حساس شده و اصرار دارد که مشکل مالکیت باشگاه ها حل شود.
خطر حذف پرسپولیس و استقلال از مسابقات آسیایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
خطر حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا
او در ادامه افزود: ما انتظار داریم وزارت ورزش در این زمینه به وظیفه خودش عمل کند یعنی دست از باشگاه‌داری بردارد. ما می‌گوییم وزارت ورزش برای کوتاه مدت اختیار مدیریت باشگاه های تحت نظر خود را واگذار کند. این به این معنا نیست که مالکیت باشگاه ها را بدهد بلکه یعنی اختیار مدیریتی را واگذار کند.
اولیایی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که استقلال و پرسپولیس تا روز دوشنبه فرصت دارند که مشکل مالکیت خود را حل کنند؟ گفت: اگر وزارت ورزش بخواهد مشکل را حل کند طی دو ساعت این مشکل حل می شود پس یا سوادش را ندارند یا اراده‌ای برای حل مشکل وجود ندارد. همانطور که گفتم واگذاری مالکیت یک مبحث جداست و حرف ما این است که در این شرایط اختیار مدیریت به باشگاه واگذار شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر تا روز دوشنبه موضوع مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس حل نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ گفت: همان اتفاقی که برای باشگاه های عربستانی رخ داد در انتظار باشگاه‌های ایرانی هم است. به نظر من تهدید امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی است چون در سال های گذشته فرصت کافی به فوتبال ایران داده شده و باشگاه ها از این فرصت استفاده نکرده اند. به راستی گره‌ای که می‌توان با دست باز کرد چرا باید با دندان باز کنیم. من به عنوان عضو کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای و همین طور یک مشاور ورزشی هم به آقای وزیر و هم به مشاورانش نقطه نظرات خودم را گفته‌ام. ظاهرا جلساتی قرار است برگزار شود تا برای این موضوع زمان بگیرند. ما هم از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه ای به AFC ارسال کردیم و خواستیم زمان بیشتری را به باشگاه های ایرانی بدهد تا مدارک خود را تکمیل کنند.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه های ایرانی مشکل بدهی هم دارند یا خیر؟ گفت: مشکل بدهی ها قابل حل است. الان دیگر همه می دانند که پرسپولیس به کالدرون بدهکار است. البته نکته حائز اهمیت در این میان این است که برای صدور مجوز حرفه ای ما با احکام قطعی کار داریم و اینطور نیست که هر کسی ادعایی مطرح کرد بگوییم که از فلان باشگاه طلبکار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала