متحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه به روسیه حمایت کردند

© AFP 2023 / John Thysمتحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه به روسیه حمایت کردند
متحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه به روسیه حمایت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع گزارش داد، متحدان ایالات متحده آمریکا در اروپا و اقیانوس آرام بر کاخ سفید تأثیر می گذارند تا از رو آوردن آمریکا به اصل عدم پیشدستی در استفاده از سلاح هسته ای گفته می شود گویا می تواند به روسیه "جرات و شجاعت ببخشد" جلوگیری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، طوری که این روزنامه اشاره می کند، سیاست هسته ای ایالات متحده از زمان جنگ سرد "عمدا مبهم" باقی مانده است. ایالات متحده از لحاظ تئوریک می تواند حمله هسته ای پیشگیرانه انجام دهد، بنابراین متحدانش در زیر "چتر هسته ای" احساس محافظت می کنند.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
ناتو به سبک جنگ سرد ادامه حیات می دهد
روزنامه فایننشال تایمز یادآوری می کند که اکنون دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال تحلیل سیاست آمریکا در مورد استفاده از سلاح هسته ای است. پیش بینی می شود این بررسی تا پایان سال به پایان برسد.
به گفته منابع آگاه، ایالات متحده پرسشنامه ای را برای متحدان ارسال کرد تا بداند در مورد تغییرات در سیاست هسته ای خود چه احساسی دارند. اکثر آنها هرگونه تغییر در این زمینه را منفی ارزیابی کردند.
به نوشته این روزنامه، مخالفان تجدید نظر در چنین سیاستی شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و استرالیا هستند. بسیاری از این بیم دارند که بایدن در حال بررسی حرکت به سمت یک اصل "هدف واحد" است که به موجب آن ایالات متحده تنها در شرایط خاص قادر به استفاده از سلاح های هسته ای باشد. به گفته تعدادی از افراد، این اصل ثبات را افزایش نمی دهد، بلکه فقط به مسکو و پکن "شجاعت می بخشد".
این روزنامه به نقل از یک مقام اروپایی نوشت: این هدیه بزرگی برای چین و روسیه خواهد بود.
اعضای ناتو بارها مسکو را بطور بی اساس به توسعه طرح هایی برای استفاده از تسلیحات هسته ای متهم کرده اند. در عین حال، ایالات متحده از  نظریه حمله پیشگیرانه دست برنداشته است.
مسکو بارها تاکید کرده است که تسلیحات هسته ای را صرفا  ابزار دفاعی می داند. علاوه بر این، دکترین هسته ای روسیه حمله پیشگیرانه را پیش بینی نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала