قحطی در کره شمالی و دستور رهبر این کشور درباره مراقبت از "هر دانه برنج"

© REUTERS / KCNAقحطی در کره شمالی و دستور رهبر این کشور درباره مراقبت از "هر دانه برنج"
قحطی در کره شمالی و دستور رهبر این کشور درباره  مراقبت از هر دانه برنج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
سازمان اطلاعاتی کره جنوبی در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد نمایندگان پارلمان این کشور را از قحطی در کره شمالی آگاه کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش خود درباره قحطی در همسایه شمالی این کشور به نمایندگان اطلاع داده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور مراقبت از «هر دانه برنج» در این کشور را صادر کرده است.
کره شمالی موشک بالستیک از یک زیردریایی پرتاب کرد+تصاویر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
کره شمالی موشک بالستیک از یک زیردریایی پرتاب کرد+تصاویر
رهبر کره شمالی همچنین خواستار تمرکز بر کشاورزی و تلاش همه‌جانبه برای مقابله با قحطی شده است.
مشکلات دولت کره شمالی در تامین آذوقه مردم سابقه‌ای طولانی دارد. اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی تحت فشار قرار دارد و همه‌گیری ویروس کرونا نیز اکنون منجر به بسته شدن مرزهای کره شمالی برای مدتی طولانی شده است.
سازمان اطلاعاتی کره جنوبی بر این باور است که کره شمالی درصدد بازگشایی مرز خود با روسیه و چین طی ماههای آینده است.
بنا به همین گزارش ارزیابی کارشناسان اطلاعاتی کره جنوبی نشان می‌دهد که برداشت محصولات کشاورزی در کره شمالی امسال بهتر از سال گذشته بوده است.
کیم جونگ اون پیش از این با پذیرش وضعیت «سخت» تامین آذوقه مردم از شهروندان بابت مصائبی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید تحمل کنند عذرخواهی کرده بود. کره شمالی تاکنون شناسایی حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به طور رسمی تائید نکرده است.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد می‌گویند که کره شمالی اخیرا اجازه ورود کمک‌ها به این کشور را داده است. داده‌های تجاری چین نیز از افزایش اندک حجم مبادلات با کره شمالی حکایت دارد.
از سوی دیگر یک روزنامه حکومتی در کره شمالی طی هفته جاری به تبلیغ گوشت قوی سیاه روی آورد. این روزنامه نوشت که گوشت قوی سیاه «لذیذ» است و اثر «شفابخشی» دارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала