رهبر نظامی سودان درباره انحلال دولت این کشور توضیح داد

© AFP 2023 / Sudan News Agencyرهبر نظامی سودان درباره انحلال دولت این کشور توضیح داد
رهبر نظامی سودان درباره انحلال دولت این کشور توضیح داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
عبدالفتاح البرهان، رهبر نظامی این کشور، فرمانده کل نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرد دلیل انحلال دولت سودان تخلفات در دوره انتقالی و عدم اجماع و تفاهم در بین سیاستمداران این کشور بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، ریانووستی اولین رسانه ای بود که پس از وقایع اخیر در این کشور در رابطه با بازداشت مقامات و انحلال دولت با رهبر نظامی سودان گفتگو کرد.
ارتش سودان صبح دوشنبه عبدالله حمدوک نخست وزیر و چند تن دیگر از دولت را بازداشت کرد. عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت، از برقراری وضعیت فوق العاده و انحلال نهادهای حکومتی این کشور - شورای حاکمیتی و کابینه وزیران خبر داد. روز سه شنبه مشخص شد که حمدوک و همسرش به اقامتگاه خود در پایتخت بازگشتند.
نخست وزیر سودان به خانه خود باز می گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
نخست وزیر سودان به خانه خود باز می گردد
عبدالفتاح البرهان در این رابطه گفت : اگر به سیمای سیاسی و اجتماعی کشور نگاه کنیم، می بینیم مسیر دوران گذار مملو از تخلفات بود. احزاب در دوره انتقالی نتوانستند ائتلاف تشکیل دهند. آنها در هیچ موضوعی به اجماع نرسیده و از جمله در مورد مجلس قانونگذاری،  استانداران ها بین انها توافق حاصل نشد و حتی نتوانستند درباره  در مورد نقش نیروهای سیاسی به عقده واحد برسند.
در آوریل 2019 در سودان یک کودتای نظامی رخ داد که به دلیل اعتراضات مردم در بحبوحه بحران عمیق اقتصادی و کاهش سطح  زندگی بود. عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور که 30 سال حکومت کرد، از قدرت برکنار و سپس زندانی شد.
در پایان اوت 2019، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان، به عنوان رئیس شورای حاکمیتی این کشور سوگند یاد کرد. عبدالله حمدوک، نخست وزیر جدید سودان 21 اوت 2019 سوگند یاد کرد. مقامات نظامی و غیرنظامی در مورد برقراری یک دوره انتقالی برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در مقیاس بزرگ توافق کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала