ترامپ ملزم به ارائه کد منبع شبکه اجتماعی خود شد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ ملزم به ارائه کد منبع شبکه اجتماعی خود شد
ترامپ ملزم به ارائه کد منبع شبکه اجتماعی خود شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور سابق آمریکا به لغو مجوز نرم‌افزار آزادی تهدید شد که گفته می‌شود در شبکه اجتماعی جدید وی به نام Truth Social از آن استفاده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، یوجین روچکو رئیس شرکتی به همین نام Truth Social  با صدور بیانیه‌ای گفت: «به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی جدید به نام  Truth Social که متعلق به رئیس جمهور سابق آمریکا ترامپ است، ، از کد منبع Mastodon با اضافات مختلف استفاده می‌کند.»
پروژه Mastodon به عنوان یک شبکه اجتماعی بدون تبلیغات، بدون کنترل شرکتی و طراحی اخلاقی توصیف می شود. ، جک دورسی خالق شبکه میکروبلاگینگ و 27 هزار نفر دیگر در توییتر مشترک آن هستند.
ترامپ کوتاه نمی آید و دوباره می گوید در انتخابات آمریکا تقلب شده
در بیانیه منتشر شده، روچکو اصرار دارد که شبکه اجتماعی ترامپ بر اساس کد عمومی پلتفرم او طراحی است. روکو تاکید می کند شرط استفاده از این محصول باز بودن دسترسی به محصولات مبتنی بر آن است. وی خاطرنشان کرد که در نامه ای به اداره حقوقی گفته است که شبکه اجتماعی ترامپ باید امکان دسترسی به این کد را فراهم کند.
در بیانیه آمده است: "بر اساس مجوز AGPLv3، Truth Social پس از درفت اطلاعیه مربوطه از مولف اصلی ، 30 روز فرصت دارد تا  این مطالبه را اجرا کند، یا مجوز وی برای همیشه لغو شود."
بتازگی ترامپ که قبلا در پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ مسدود شده بود، از ایجاد شبکه اجتماعی Truth Social ، متعلق به خود خبر داد. این اپلیکیشن در حال حاضر در AppStore موجود است اما فقط برای پیش‌سفارش و  استفاده از آن تنها در ماه فوریه امکان‌پذیر خواهد بود. شرکتی که میزبان این پلتفرم خواهد بود، انتظار دارد ۷۵ میلیون کاربر داشته باشد. سهام شرکت  Digital World Acquisition Group, که این شبکه اجتماعی را ایجاد می کند، در 20 اکتبر در بورس  NASDAQ ابتدا حدود 10 دلار قیمت داشتاما پس از اعلام راه اندازیاین  پلتفرم 22 اکتبر به 110 دلار رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала