باقری: برخی از ظرفیت تخصصی آژانس برای اهداف سیاسی سو استفاده می‌کنند

© Photo / Akbar Sharifiniaraghباقری: برخی از ظرفیت تخصصی آژانس برای اهداف سیاسی سو استفاده می‌کنند
باقری: برخی از ظرفیت تخصصی آژانس برای اهداف سیاسی سو استفاده می‌کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، کشورش را یک عضو مسئول آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.
علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در خصوص انتشار اطلاعات جزئی برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت که برخی از کشورها و به ویژه کشورهای غربی، از ظرفیت تخصصی و فنی آژانس برای اهداف سیاسی خودشان سو استفاده می‌کنند.
واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: همکاری‌های ما با آژانس در چارچوب ان‌پی‌تی و توافق‌نامه پادمان از قبل وجود داشته، وجود دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، زیرا که ما یک عضو مسئول آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم. بعضا برخی از کشورها و به ویژه کشورهای غربی، در تعارض منافعی که با جمهوری اسلامی ایران دارند تلاش می‌کنند که از ظرفیت تخصصی و فنی آژانس برای اهداف سیاسی خودشان سو استفاده کنند. ما بارها بر این نکته تاکید کردیم که این هوشمندی و درایت مسئولان آژانس انرژی اتمی است که اجازه ندهد از ظرفیت تخصصی و فنی این آژانس در راستای اهداف و منافع برخی دولت‌های غربی سو استفاده شود.
لازم به ذکر است که پیش از این محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام داشته بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مرتباً اطلاعات جزئی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را منتشر می‌کند، اتفاقی که در مورد سایر کشورها رخ نمی‌دهد. وی افزوده بود که آژانس حتی نامه‌های محرمانه ایران را در اختیار رسانه ها قرار می دهد و اگر این وضعیت تغییر نکند، ایران در همکاری خود با آژانس تجدید نظر خواهد کرد. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала