اطلاعات آمریکا ساخته شدن ویروس کرونا به عنوان سلاح میکربی را رد کرد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoاطلاعات آمریکا ساخته شدن ویروس کرونا به عنوان سلاح میکربی را رد کرد
اطلاعات آمریکا ساخته شدن ویروس کرونا به عنوان سلاح میکربی را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
ویروس کرونای SARS-CoV-2 به عنوان یک سلاح بیولوژیکی ساخته نشده است.
به گزارش اسپوتنیگ، این مطلب در گزارشی که 29 اکتبر در وب سایت دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا منتشر شد، بیان شده است.
در این گزارش آمده است:"در سال های آینده، منبع SARS-CoV-2 در طبیعت یافته خواهد شد. ما معتقدیم این ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی طراحی نشده است."
رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره ویروس جدیدی که قابل مهار نباشد، هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره ویروس جدیدی که قابل مهار نباشد، هشدار داد
اشاره شده است که ویروس کرونا "احتمالاً از نظر ژنتیکی تغییر داده نشده  است." با این حال، دو سازمان اطلاعاتی دیگر آمریکا معتقدند که "داده های کافی" برای چنین ارزیابی هایی وجود ندارد.
این گزارش همچنین نتیجه می گیرد که مقامات چینی قبل از شیوع اولیه کووید-19 از این ویروس آگاه نبودند.
27 سپتامبر اطلاع حاصل  شد  که سازمان جهانی بهداشت قصد دارد تحقیقات در مورد منشاء را از سر بگیرد. قرار است یک گروه مشاوره علمی دقیقاً چگونگی ظهور ویروس کرونا را معلوم کند و طی از جمله  روایت مطرح شده درباره منشاء آزمایشگاهی آن در نظر بگیرد .
در اواخر مارس، سازمان جهانی بهداشت گزارشی را پس از سفر کارشناسان خود به چین در ژانویه برای مطالعه کووید 19 منتشر کرد. در ان کارشناسان نتوانستند در مورد منشا ویروس کرونا به یک نتیجه مشخص برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала