پوتین: دلار دیگر اعتبار خود را از دست داده است

© Sputnikپوتین: دلار اعتبار خود را از دست داده است
پوتین: دلار اعتبار خود را از دست داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در سخنان خود تصریح نمود که دیگر دلار اعتبار جهانی خود را از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر استفاده از ارزهای دیگر معتبر جهانی در اقتصاد کشورها اعلام نمود که دلار دیگر اعتبار خود را از دست داده است. 
پیش از این نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در دیدار با روسای خبرگزاری های جهان اعلام کرد: فدراسیون روسیه نمی خواهد استفاده از دلار را به عنوان ارز ذخیره یا وسیله پرداخت جهانی متوقف کند.
وی گفت: "روسیه مجبور است از سایر شیوه‌های پرداخت استفاده کند چون آمریکا از پول ملی خود برای انواع تحریم‌ها بهره می‌برد، ما این کار را عامدانه انجام نمی‌دهیم، ما مجبوریم".
پوتین گفت: دلار به عنوان بخشی از اعمال تحریم های ضد روسی توسط ایالات متحده استفاده می شود.
وی افزود: "اگر چیزی شنیده اید که من در مورد دلار چیزی می گویم و فهمیده اید که ما می خواهیم از آن به عنوان ارز ذخیره یا به عنوان یک وسیله پرداخت جهانی خلاص شویم، این مورد نیست. من در مورد چیز دیگری صحبت می کردم. من گفتم که ایالات متحده از دلار استفاده می کند و از پول ملی خود برای انواع تحریم ها استفاده می کند".
وی تأکید کرد پرداخت با ارزهای ملی سایر کشورها در زمینه‌هایی مانند فروش تجهیزات دفاعی و همچنین کاهش دلار در ذخایر ارز خارجی بالاخره سلطه دلار را پایین می‌آورد و به‌ضرر آمریکا خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала