آیا ایران به مذاکرات برخواهد گشت؟

© AFP 2023 / JOE KLAMARآیا ایران به مذاکرات برخواهد گشت؟
آیا ایران به مذاکرات برخواهد گشت؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
آمریکا هنوز در باره آمادگی ایران جهت بازگشت به مذاکرات نتیجه‌گیری صریحی اعلام نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جک سالیوان دستیار ریاست جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا هنوز در باره آمادگی ایران جهت بازگشت به مذاکرات نتیجه‌گیری صریحی اعلام نکرده است.
وی در ادامه افزود:« آمریکا هنوز در باره آمادگی ایران جهت بازگشت به مذاکرات نتیجه‌گیری صریحی اعلام نکرده است. طرف آمریکایی برای این مذاکرات آماده است. من هنوز نمی دانم آیا ایران برای بازگشت به مذاکرات آماده است یا خیر. ما علایم مثبتی در اینباره که آنها آماده انجام مذاکرات هستند دریافت کردیم. اما فکر می کنم باید منتظر باشیم و ببینیم چه موقع و آیا اصلا ایرانی ها به پشت میز مذاکرات بازخواهند گشت یا نه. ما برای برگزاری مذاکرات حسن نیت در باره بازگشت به رعایت متقابل برجام اعلام آمادگی کردیم».
جمع‌بندی واشنگتن از نتایج رایزنی‌ها برجامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
جمع‌بندی واشنگتن از نتایج رایزنی‌های برجامی
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала