سیگار فروشی دارنده ۷ مدال جهانی و آسیایی ناشنوایان در تبریز +عکس، ویدئو

© AP Photo / Koji Sasaharaسیگار فروشی دارنده ۷ مدال جهانی و آسیایی ناشنوایان در تبریز +عکس، ویدئو
سیگار فروشی دارنده ۷ مدال جهانی و آسیایی ناشنوایان در تبریز +عکس، ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
انتشار مصاحبه‌ای از قهرمان ناشنوای رشته دو میدانی که دارای ۷ مدال طلاست واکنش‌های کاربران را در فضای مجازی به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی چند خبرگزاری ایرانی مصاحبه‌ی انجام شده با سجاد پیرآیقرچمن، قهرمان جهان در رشته دو و میدانی را در صفحات خبری خود منتشر کردند که با تاسف و انتقاد کاربران از مسئولین و وضعیت این جوان ورزشکار همراه شده است. این ورزشکار موفق در همین اواخر نیز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ناشنوایان جهان در لهستان در رشته دو و میدانی ‌به مدال طلا دست یافت و ۷ مدال جهانی و آسیایی در کارنامه خود دارد و توان کسب مدال و افتخارآفرینی دوباره را دارد.

سجاد ۲۸ سال دارد و مجرد می‌باشد که در خانه پدرش در منطقه محروم، ساری زمی تبریز زندگی می‌کند. این جوان می‌گوید: «سال ۱۳۸۴ ورزش خود را آغاز کرده و ۱۶ سال است که به صورت حرفه‌‌ای ورزش می‌کند و اولین مدالش را در سال ۲۰۱۲ که مدال طلا آسیاست به دست آورده و آ‌‌خرین مدالش هم ۲ ماه پیش طلای جهان است که در مسابقات لهستان کسب کرده و در مجموع ۷ مدال آسیایی و جهانی داشته و مدال‌های بسیاری در مسابقات داخلی کشور کسب کرده است و حاصل این همه افتخارآفرینی برای این قهرمان جهان، تنها وعده‌های توخالی است.»

سجاد در این مورد وعده‌هایی که به او دادند می‌گوید: «قول کار به من دادند، ۱۰ سال است که با شهرداری نامه‌نگاری می‌کنم اما هنوز خبری نیست. نه خانه می‌خواهم و نه ماشین، فقط کارم ردیف شود. از پدر ناشنوایم خجالت می‌کشم که ازش پول می‌گیرم و هزینه‌های تمرین من را می‌دهد. خیلی پیگیر هستم، مسئولان قول دادند که در شهرداری کار برایم ردیف کنند، اما بعد از چند سال هنوز ‌از کار خبری نیست.»

سجاد می‌گوید: «اگر ذهنش آرام و در فضای مناسب بتواند تمرینات خود را انجام دهد، قول مدال پارالمپیک پاریس را می‌دهد. حتی در خود این قدرت را هم می بیند که در المپیک پاریس هم بتواند برای کشور افتخارآفرینی کند. اما پس مسابقات و افتخارآفرینی‌های پی در پی و بی‌ثمر و بی‌نتیجه بودن آن برگشتم تبریز و دوباره مجبور بودم در چهارراه در کنار پدرم سیگارفروشی کنم. کار عار نیست و به پدرم افتخار می‌کنم که من را به اینجا رسانده است. اما دوست داشتم حاصل این قهرمانی‌ها فراهم شدن زندگی با رفاه نسبی همراه می‌شد. الان دیگر وقت کار کردن پدرم در سرما و گرما نیست. اما هنوز هم به من کمک می‌کند تا از تمریناتم دور نمانم.»

View this post on Instagram

A post shared by @anajsport


ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: «یک جوان ناشنوای تبریزی که ۷ مدال جهانی دارد در یکی از نقاط شهر سیگار می‌فروشد اما کشوری مثل نروژ سال‌هاست تلاش می‌کند تا در زمینه ناشنوایان فقط یک مدال کسب کند، این در حالیست که تنها یک ورزشکار ما ۷ مدال کسب کرده است.»

کاربران با عصبانیت و خشم به داستان و شرایط زندگی سجاد، قهرمان جوان واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند جای بسیار تاسف دارد که افراد افتخارآفرین این چنین در تنگدستی و بیکاری زندگی کنند و آقازاده‌هایی که تنها مصرف‌کننده‌ی این جامعه هستند در رفاه و تفریط باشند. جمعی از کاربران از خبرگزاری‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند درخواست می‌کنند تا به نتیجه رسیدن وضعیت این جوان و مشغول شدن او در جایی این ماجرا را پیگیری کنند و خبرهای در این رابطه را منتشر کنند.

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند آزمون‌های استخدامی که تنها ظاهری‌سازی بیش نیست، در ایران برگزار می‌شود اما در نهایت مسئولان افرادی از نزدیکان خود را مشغول به کار می‌کنند و نمونه‌های این مسئولین کم نیست و هرازگاهی هم اسامی و نمونه‌هایی از این پارتی‌بازی‌ها برای همگان روشن می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала