کشف دلایل اصلی از دست رفتن حافظه

© Flickr / Allan Ajifoکشف دلایل اصلی از دست رفتن حافظه
کشف دلایل اصلی از دست رفتن حافظه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
به گفته دانشمندان موسسه ملی مطالعات پیری در ایالات متحده آمریکا ، علت اصلی از دست دادن حافظه پیری است.
به گزارش  اسپوتنیک به نقل از پورتال Eat This! Not That!، پزشکان آمریکایی معتقدند فراموشکاری در افراد مسن  تا حدی یک پدیده  طبیعی بوده و نشان دهنده وجود مشکل نیست. با افزایش سن، تغییراتی در تمام قسمت‌های بدن از جمله مغز رخ می‌دهد. در نتیجه، برخی از مردم ممکن است متوجه شوند که زمان بیشتری برای یادگیری چیزهای جدید نیاز است، آنها دیگر اطلاعات را به خوبی به خاطر نمی سپارند.»
کاهش حافظه، پیامد طولانی مدت بیماری کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
کاهش حافظه، پیامد طولانی مدت بیماری کرونا
خواب ضعیف، افسردگی، واکنش های غیرطبیعی دارویی، مصرف الکل و ضربه به سر نیز می تواند منجر به از دست دادن حافظه شود. در بسیاری از موارد، این پدیده ناشی از کمبود ویتامین B12 یا وضعیتی به نام اختلال خفیف شناختی است.
پزشکان یادآوری کردند که از دست دادن حافظه همیشه نشانه زوال عقل نیست. زوال عقل، یک بیماری جدی پیشرونده مغزی، می تواند با علائم متعددی همراه باشد. اینها مشکلات در به خاطر سپردن اطلاعات یا رویدادهای دریافتی اخیر، مشکلات در برقراری ارتباط، به عنوان مثال مشکلات در یافتن کلمات مناسب است. چنین فردی می تواند در یک منطقه آشنا گم شود، اغلب دستور العمل ها را اشتباه می فهمد یا دستورالعمل ها را نقض می کند و می تواند در زمان، افراد و مکان ها را با هم عوضی بگیرد.
پیش از این، دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی به این نتیجه رسیدند که مصرف زیاد قهوه با کاهش اندازه مغز در آینده و افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала