کشته شدن هشت نفر در درگیری بین پلیس و اسلام گرایان در پاکستان

CC BY-SA 3.0 / Tahir8088 / Tomb of Qutb-ud-din Aibakکشته شدن هشت نفر در درگیری بین پلیس و اسلام گرایان در پاکستان
کشته شدن هشت نفر در درگیری بین پلیس و اسلام گرایان در پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
دست کم هشت نفر در استان پنجاب پاکستان در درگیری بین پلیس و فعالان "تحریک لبیک پاکستان" سازمان ممنوعه رادیکال اسلامگرا کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیوز، چهار مامور نیروی انتظامی از جمله کشته شدگان هستند.
این درگیری ها پس از آن آغاز شد که پلیس تلاش کرد از راهپیمایی هواداران فعالان "تحریک لبیک پاکستان" به سوی پایتخت پاکستان برای آزادی سعد حسین رضوی ،رهبر این سازمان از زندان جلوگیری کند.
انفجار بمب در پاکستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
انفجار بمب در پاکستان چهار کشته به جا گذاشت
روز چهارشنبه، دولت پاکستان اعلام کرد که این سازمان را یک گروه ستیزه جو می داند.
در 27 اکتبر، فعالان پس از خودداری مقامات از اجرای درخواست آنها مبنی بر اخراج سفیر فرانسه از کشور، اعتراضات ضد دولتی را از سر گرفتند. حدود 8000 اسلام‌گرا راهپیمایی خود را از لاهور، استان پنجاب، به سمت اسلام‌آباد که در اواخر هفته گذشته برای گفتگو با دولت به تعویق افتاده بود،  آغاز کردند.
حامیان تحریک لبیک پاکستان از مقامات این کشور خواستند رضوی رهبر آنها را از زندان آزاد کنند، سفیر فرانسه را اخراج نموده و روابط تجاری خود را با این کشور به دلیل انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو قطع کنند. در این مذاکرات، دولت پاکستان آمادگی خود را برای برآورده کردن همه تقاضاهای اعلام کرد  اما از استرداد سفیر فرانسه از کشور خودداری نمود زیرا چنین اقدامی می تواند به روابط اسلام آباد با اتحادیه اروپا آسیب برساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала